Strikkeferie?


Jeg har strikket på meg såre armer omtrent, mens jeg var på fjellet. Nå er to Helenium Cowl av Marit Sættem, gratis mønster på Ravelry, gjort ferdig.

Den ene i Smart garn på pinne 4, 100 masker. Strikket lang nok til at den kan haes dobbelt som hals eller dras ut og trekkes over hodet også.

   

Så var det den vidunderlige eco-ulla fra Viking garn. Herlig å ta på, god å strikke med, men du og du som den røyta på mine sorte klær! Definitivt passende til den som har på seg boblejakke, ikke ullkåpe 😦   Jeg brukte bare halvparten av det jeg trodde, Litt mer enn 100gr. Så jeg har nesten 200 gram igjen.. Hmmm… (tenke, tenke) Brukte pinne 6, 70 masker

     

Nå har jeg startet på den 3. Helenium Cowl, denne gangen i Nepal fra Drops pinne 5, 80 masker

My knitting at the cottage. I finished the pink Helenium Cowl, the free pattern from Ravelry (see link above). Then I knitted the same in eco-wool from Viking Yarn ,but despite it being lovely to knit and to wear it sheds like a dog. Definetly something to wear with smooth fabric coats! It clung to my black cotton pants! The one I have started now is in Alpaca wool from Drops Design. (all links above in the Norwegian text)

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Strikkeferie?

  1. bente sier:

    Så produktiv du har vært i høstferien. Flotte var de, kanskje det er kjekke gaver til unge jenter til jul. Kos deg med de siste dagene av høstferien.

  2. Birgitte sier:

    Kjempefine!!! ( ogsaa jeg som saa tydelig merket meg at du sa at jeg IKKE skulle forvente noe hj laget til bursdag el jul iaar???) pussig….

  3. Kari sier:

    Så flink du er 🙂
    Mønster og greier! Jeg er intet mindre enn imponert!
    Jeg har også strikket «hals», men den er så mønsterløs at den nesten ikke kan blogges, men vi får se hva som skjer når Wallander er ferdig…
    Ønsker deg ei fin uke!
    Vakre tanker fra K@ri*

  4. Benedicte sier:

    Takk for tipset! Det dukker nok opp en «fetter» eller «kusine» her om en stund, dog må jeg finne de riktige strikkepinnene mine i en eller annen eske…. Jeg tror jeg vet hvilken… 🙂

    God natt!

    B

Legg igjen en kommentar