Til slutt..


Skoleferien startet jo for en uke siden. Det forhindrer ikke meg fra å fortsette ved arbeidspulten noen dager til, slik jeg pleier å gjøre. Riktignok ble jeg opptatt mandag med annet hyggelig som involverte en tur i vakre Vinje,men så fikk jeg planlagt for høsten (grovskisser) og rydda noe voldsomt i hyller og på pult.
Fredag var jeg på tur igjen, Porsgrunn denne gangen, man må rett som det er kjøre seg forderva for å komme til leger når man bor i utkant-Norge. (Bedre blir det ikke nå som de legger ned sykehuset vårt til VILLE og høylytte, Oslo-demonstrerende, buende mot helseministeren, engasjere Lippestad-protester fra folk i Tinn!)
Kristi og kjæresten-som nå blir samboer fra høsten, var med, slik at man kan klare å blåse bort litt penger når vi først er på farten.
På fredag var planen at jeg og Bill skulle stikke av på hytta og jeg skulle «lande» etter de siste svært hektiske ukene mine. Men på lørdag var jeg i bilen igjen, Åmot i Vinje måtte bli målet, deretter ned til rjukan, så tilbake på hytta. Sånn for sikkerhets skyld tok jeg «nattevakta» natta før, så jeg sov litt på dagen tre ganger; to ganger før biltur, en gang etter middag. På toppen tok jeg en lang, god økt med dyp søvn i natt, dermed tror jeg at jeg har
» landet»! Nå har jeg sjekka molteutsiktene, og de var meget gode! Vi har vært ute i flere timer, men nå kom en skikkelig regnskyll som gikk over i hagl (Men moltene da!!), så stilren igjen, og nå opphold. Men nå koker middag, på peisen ligger et par klubber og jeg har kroa meg i stolen.

20140629-155146-57106768.jpg

20140629-155144-57104987.jpg

20140629-155148-57108115.jpg My holiday has started, I am at the cottage with Hubby in order to «land» after a few very busy weeks. Yesterday I couldn’t sleep at night, which is typical when I’ve been a bit too busy, so I had three naps yesterday followed by a good night’s sleep, so one I am slowly surfacing. We’ve been outside a lot today but now a big rain shower with some hail came along, I am curled up with my knitting and books, supper is cooking and the fire is going.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Til slutt..

  1. Janne sier:

    Ønsker dere en riktig god sommer og lykke til med hytteprosjektet. Kanskje vi dukker opp på sykkel om vi finner dere i løpet av sommeren 😉

Legg igjen en kommentar

