Påskeferie


Påskeferien har startet. Foreløpig har det liksom ikke vært mulig å lande. Fredagskvelden kom Bill og Kristi hjem, så kom kjæresten hennes ned etter hvert, lørdag stor jeg tidlig opp og kjørte til Kongsberg. Tanten min fylte 70 år og jeg møtte søsteren min for å kjøpe gave først, deretter var vi i selskap noen timer. Det var hyggelig å treffe kusiner og fetter med familier. Og tanten, selvsagt, vital og sprek som hun er!

Så bar det hjem igjen, der svingte jeg meg rundt og laget et par middager før ei venninne fra Elverum kom til en prat før vi dro på lokal kabaret på kvelden. Hun er her i byen for å tømme morens hus og smatt inn et treff med meg midt i det hele.

Samme dag startet Kristi med litt jobbing, hun jobber på Eldres Hus i feirer, og hadde fått noen skift med en gang, ingen tid til pusterom.

photo5

Bill dro rett til fjells, der ventet en stor levering fra Byggmakker med det som trengs til oppstart av hytteutbygging. Snekkere er hyret for start på forsommeren og det lønner seg å få inn i alle fall noen tunge ting mens snøen ligger. Heldigvis har vi hatt hjelp av Supergutta som hjalp oss tidligere i vinter med å grave fram scooter og uthus, både de og onkelen deres er noen skikkelige arbeidskarer som vet å sjaue! Uten dem hadde Bill aldri klart det. Jeg har ikke armer til den slags, Bill har jo tross alt 14 skruer og to plater i bekkenet, så det er jo ikke akkurat optimalt. Nå er det inne, alt sammen, loftet på hytta er pipfullt av isolasjonsmatter, uthuset likeså og ute ligger masse kledning og tørrbetong pakket inn. Her lesses de siste pakkene med kledning på hengerne,

photo4

Her er stabelen ved hytta:photo1

Jeg har vært tidlig opp hver dag, men ikke sovnet spesielt tidlig, så i dag kræsja jeg på sofaen i en times tid, og nå tror jeg jeg er nær ved å nå det langsomme giret jeg kunne trenge litt til akkurat nå. Jeg har ikke hatt ro på meg til å strikke litt i godstolen engang. I morgen kommer Bill ned fra fjellet, jeg regner med å få ferdig en liste med ting og tang vi trenger på fjellet før vi vender nesen opp dit for helligdagene. Jeg var oppom fjellet på søndag, da trengte Bill litt mer mat enn han hadde med seg da han dro, og litt mer bensin til scooteren.  Da traff jeg på denne på veien:

photo3

Nå har været sett aldeles nydelig ut gjennom vinduet, men det har blåst veldig og vært litt kaldt, så når det nå skal roe seg med vind og bli litt mer overskyet, blir det nok mildere og bedre å stikke nesa ut. Uansett, noen dager på fjellet med lite MÅ og SKAL, vil nok gjøre susen! Vi savner Carly, imidlertid, hun er i Bømlo, på påskeferie med kjæresten og familie i Bømlo.

Fra hovedgata, ikke langt unna oss:photo2

Easter vacation has started, Kristi is home for the holidays, Bill has been busy getting supplies up to the cottage for building to start in spring. He has had good help by the twins that helped us earlier this winter when the snow mobile was stuck and we needed to dig out the outhose. Their uncle helped as well, we couldn’t have done it without them.

Kristi got a few shifts at the old age home, but soon we will all og to the cottage for a few days. We miss Carly , who is visiting With her boyfriend’s Family in Bømlo this Easter.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Påskeferie

  1. K@ri sier:

    Vakre tanker for en Glad Påske fra K@ri*

  2. petronella sier:

    Koselig lesning på morrakvisten, det her. Ha ei riktig trivelig påskeuke! klem

Legg igjen en kommentar

