Åsså jeg som var så «sykt frisk», a gitt!


Det har liksom vært mitt motto dette skoleåret; «Jeg er bare så sykt frisk i år!» Jeg som ellers får i hvert fall to forkjølelser av den kraftige sorten, pådrar meg litt feber og må sitte og kope i stolen noen dager før jeg er i farta igjen. Men i år; uvanlig frisk!

Jeg hadde en teori på at det var fordi jeg hadde hatt lungebetennelse og strevde med det i ti uker her for en god stund siden, så nå hadde jeg liksom gjort opp for meg på sykekontoen for en god stund. Som en investering for de neste tre-fire årene, liksom. Banka i bordet har jeg også gjort, hver eneste gang jeg har fortalt folk med kry stemme at jeg er sykt frisk! Det er nok derfor. Altså, jeg har liksom vært overmodig og påberopt meg friskus-status før jeg egentlig kunne uttale meg så skråsikkert.

Nå får jeg unngjelde for bråkjekke påstander her jeg sitter med skralle-hoste og tjukk hals, småfebril og giddalaus, småsovende hele dagen. Men det er bedre i dag enn i går og på søndag kveld, så jeg er optimistisk om at i hvert fall torsdag blir en normal dag. Jeg krysser fingrene for det!

Med kryssede fingre som banker i bordet og uten å ta munnen for full, må jeg tilføye at jeg er sykt fri for overtro! Derfor hviler jeg alt jeg kan, krøllet opp i «Gamlestua mi» med bøker, hørespill (velsigne være Mammutsalget), Ipad, IPhone, PC, lesebriller, supper i alle fasonger, mengder med Cola Zero, varme krus med kaffe og te med honning. Jeg legger mitt trette hode på min trofaste venn » Høneblund-puten», brer over meg 2000kroners- pleddet av Noro Kureyon sammen med en av Skappeljakkene jeg har et endeløst utvalg av. Jeg boltrer meg passivt i Netflix (Friends- episodene er nå tilgjengelige! yey!) og mitt usminkede, lettere bleke og tiltagende rynkede fjes sprekker i fornøyde smil, tross tilstanden jeg befinner meg i.

Også var det det at jeg plutselig kom over- aldeles uforvarende- et stor marsipanegg med sjokoladetrekk inni sjenken. Tenk at JEG kunne glemme at det lå der. Nå ble det nesten fint å være litt syk. På en sånn «friskt syk måte», liksom.

photo

My motto this School year so far has been that I am amazingly healthy. This motto I have proclaimed numerous times knocking on wood as I said it every time.Usually I end up with at least two bad colds over the winter and need time to recover. My explanation is that I have made a deposit in the Illness-bank for the next  three-four years by having had a ten week long struggle with pneumonia a good while back. Now I am obviously being punished for such haugty attitude . The punishment came in form of a nasty cough, a bit of a fever and a severe lack of energy that made me nap uncontrollably since Sunday afternoon until today. However, today is a tad bit better and I am crossing my fingers  while knocking on wood hoping I’ll be  better in a short while as long as I give myself time to recoup. I am not supersticious , I might add!!

So now I am curled up on my vintage couch with audioplays, books, Ipad, Iphone, computer, reading glasses, glass upon glass of Diet Coke, hot coffee, tea with honey, assorted soups and my precious litte Naptime Pillow. I snuggle away under my screamingly expensive wool afghan and one of my many wool cardigans I’ve knitted lately. I most passively enjoy endless episodes of «Friends» on Netflix and my pale, increasingly wrinkled face smile happily despite my condition.

And as if that wasn’t enough to console me, I most surprisingly came upon a marzipan egg coated with chocolate! There,  in the Hutch, it lay, waiting for someone to have mercy on it. How could I forget I put it there!? Looking at it now it almost makes me feel ill in a sort of healthy way. Really!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til Åsså jeg som var så «sykt frisk», a gitt!

  1. Hanne sier:

    Takk for hyggelig hilsen på bloggen Lisbeth! Svarte deg der inne, men slenger inn noen ord her også 😉 Ja blogging, lesing og strikking går litt i rykk og napp for meg også, hekler mye da. Har imidlertid prøvd å ta meg på tak en stund. Det blir jo til at en lurer på hvordan det går med de «strikkevennene» rundt om 🙂
    Sykt kjedelig (pun intended 😛 ) at du er dårlig da. Men godt du har så mye kjekt rundt deg, marsipan f.eks. Netflix er sykt farlig da og så vannvittig vanskelig å få skrudd av.. Nye sesongen av House of Cards ble sett på to døgn her! Sååå spennendes at jeg ble sittende med glassaktig blikk og strikketøyet i fanget..hehe
    Kos deg og god bedring!

  2. petronella sier:

    Det er et privilegium å få lov til å være syk på en så elegant måte. You go girl! 😉

Legg igjen en kommentar

