Hu, hei, kor er det vel friskt og lett, oppå fjellet, oppå fjellet!


I fjellheimen i helgen! Og her er det nok snø og nok vind. Hytta ble i går kveld endelig sånn ca gjennomvarm etter propan/strøm/fyrings-innsats uten like siden fredag kveld. Bill dro opp først rett etter jeg kom fra jobb, ringte mens jeg var på vei oppover en halvannen time senere. Da hadde han kjørt litt for nære hytta ved oppkjøring av spor, der var det løsere enn antatt, dermed veltet scooteren. Etter en kort pessimistisk tlf- samtale med meg, tok han fatt i spaden, tenkte elementær fysikk og grov den i vater. Så har han ekstra bredsporet scooter og kjørte rett ut av «hullet». Vi ble hentet etter tre kvarters vent i varm bil, gamle Emmahund og jeg. Og godt det var kjørt spor for snømengdene er formidable.
I går gikk det stort sett i måking og graving for å komme fram til ved og utedo og hive snø av tak. For hele neste uke skal det snø. Hver dag!
I går

20140126-101040.jpg

20140126-101053.jpg

20140126-101135.jpg

20140126-101201.jpg

20140126-101214.jpg
Det gjenstår litt av hyttetaket i dag, det snør fortsatt.-12 ute og scooterspor kan ingen se. I går var visst bommen rett v parkeringa stengt og det var kolonnekjøring derfra til Rauland og videre. Det blåser ikke så fælt i dag, så bommen er vel åpen når vi drar hjem før middag.
I går var søster og svoger fra nabohytta her på mat, vin og hygge på kvelden. Det er alltid ekstra kos når de er her og vi kan treffes litt.
Jeg har begynt på nye sokker, Irish Dream fra Drops Garnstudio. Men er nå i starten på to nye mønsterrapporter, så sosial kan jeg ikke være mens jeg strikker, iallfall ikke før jeg kommer litt inn i det. De andre sokkene er ferdige.

20140126-103943.jpg

We are at the cottage and Bill is fighting snow. First he drove up here to break trails and the snowmobile tipped by the cottage due to loose snow and he dug it back to being leveled Friday night before picking me up in the dark. Yesterday we dug, Bill most of it , though. First; getting into the shed for fire wood and outhouse, then roof on the shed and last; most of the cottage roof. The rest today. It was -12 and windy yesterday and the main road was closed by the parking. They ploughed constantly and opened for cars behind the plough, a few at a time. Today is not so windy but still snowing and cold.
Last night my sister and husband came over for wine and dinner, they are up here for the weekend too.
I have started a new pair of socks, pattern at Drops Garnstudio and it’s calledIrish Dream. The other socks are done now

20140126-105355.jpg

20140126-105344.jpg

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Hu, hei, kor er det vel friskt og lett, oppå fjellet, oppå fjellet!

  1. petronella sier:

    Oi oi oi for noen snømengder.. Det er visst uvanlig lite snø her i Trondheim denne vinteren og det er helt greit for meg. Jeg er jo ikke overbegeistret for store snømengder akkurat. Men men. Til gjengjeld har vi visst uvanlig mange stormer denne vinteret, så man får vel bare ta været som det kommer 🙂 Sokkene ble kjempefine. Jeg har strikket endel sokker siste året, men enda ikke prøvd meg på mønstersokker. Disse frister til forsøk 😉

    Ha en fin søndagskveld Lisbeth

  2. Lisbeth Bula sier:

    Ja uvær har dere hatt, det har jeg sett på nyhetene. Det var moro å starte med litt mønsterstrikk etter alle rettmaskene til Skappeljakkene.

Legg igjen en kommentar

