Kong vinter kom! Tur avlyst.


Enten er jeg en megapyse eller så er jeg Fornuften selv! Alt var pakket og klart til tur for helgen i går kveld. Cava flasken, lite strikketøy, nattskjorta, tannbørsten, litt klær, ulljakka og toalett eska. Jeg skulle til søster og svoger, jeg skulle treffe niesens lille, bedårende sønn.. Så skulle jeg dratt videre til Oslo på lørdag og møtt damene i min Maana Leseloge til diskusjon om Celines Reisen til nattens ende før vi skulle se Mens vi venter på Godot på teater, runde av med middag på theaterkafeen og sove på Bondeheimen. Alt avlyst rundt ni i går kveld! Først begynte jeg å grue for kjøringa, for det lavet ned snø og var meldt adstadig snøvær hele helgen, glatt føre og godt med føyke! Men jeg ba meg selv ta meg sammen. Det var før hele Oslo arrangementet gikk i vasken da hele to av seks damer måtte melde avbud av uforutsette grunner. Da var det ikke mye å lure på, jeg avlyste turen til Røyken også. Det var nedtur, men også en lettelse, det har snødd i hele dagen, og mer skal det bli, nyhetene melder om utenlandske vogntog med sommerdekk og glatte veier som bør forseres langt under fartsgrense, så jeg får si meg fornøyd med gubbe, hvitvinsglass ved egen peis og strikketøy foran tv. Kanelsnurrer bakt. God helg.

20140117-233841.jpg

20140117-233927.jpg

20140117-233940.jpg
i was supposed to go to my sister’s but the winter showed up and showed muscles! Slippery roads, heavy snowfall and the news warning about driving carelessly made me worry a bit. I was supposed to see my niece’s baby there, that kept my motivation up, but then my book group cancelled the Oslo. Trip Saturday due to different reasons as well, I was supposed to meet them Saturday for discussing the last book, then see a play at the theatre and go for a good meal before sleeping over at a hotel before going home Sunday. So then I cancelled the whole thing. The evening is spent making cinnamon buns, knitting and drinking wine in front of the tv and beside the fireplace. Have a good weekend.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Kong vinter kom! Tur avlyst.

  1. Bente sier:

    Så mye snø som er kommet hos dere, det er kommet litt her også, men ikke de mengdene. Jeg håper på en tur til dine trakter om ikke alt for lenge.
    De kanelbollene då utrolig gode ut.
    Ha en fortsatt fin helg i egen stue.

Legg igjen en kommentar

