O helga lørdagskveld!


Nå er det slutt altså! Jeg trenger HÆLJ! Lefsebakst I går med håpløs deig (aldeles uvisst av hvilken grunn!) til halv 11 på kvelden og vi startet klokka 3-1/2 4. Det ble da lefser om enn det kan være vanskelig å finne symmetrilinjen på dem, haha!

20131123-171249.jpg

Det å være borte fra jobb og miste planleggingstida di, gjør at ting kommer på etterskudd og jeg måtte ta meg av to uforutsette ting på fredag i planleggingstid jeg pleier å ha, så nå har jeg bare bestemt at helg får være helg, uansett! Jeg hadde lang liste m julegaver og andre ærend i dag og tok tyren ved hornene i 12-tida etter slækk morgen, usannsynlige mengder kaffe og en dusj. Nå har jeg bare igjen noen få, og jeg vet hva jeg skal ha, så den biten er nå grei.
Så er det det som skal ferdigstilles til jul- der er det bare å rulle ut, garn, tråd, knapper og liknende og stå på!
Jeg har en høne i ovnen sammen med poteter og grovkuttede gulrøtter og kan vel ta av folien for bruning om en tre kvarter. I mellomtiden har lørdagskvelden bredt seg ut med godteskål, strikketøy, fyr i ovnen og kaffe.

20131123-171521.jpg
i have decided on a Saturday night if relaxing. I’m beat after courses and traveling, losing planning time at work and being behind in every aspect of my job. I gotta have some weekend. Last night we were 4 ladies at work baking «lefse» with a dough that was very difficult to work with, we don’t know for what reason, and we went from three thirty till ten thirty. I have been taking care of several Christmas presents today so that I only have a couple of more left- and I know what to get. Now I just have to finish the ones I’m making. So that’s what I’m doing. Relaxing in the recliner with knitting, coffee and some candy while waiting for a roast chicken in the oven.

20131123-171541.jpg

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

