Solspeil hele uken, solspeil hele uken..


Forrige uke var det solspeil på Rjukan som gjaldt!  Presse fra hele verden var på plass.Og da mener jeg hele verden! Kina, Brasil ,  Tyskland,USA, Canada, Storbrittania…Det har forsåvidt vært en del media-hype før forrige uke også, men jøss for et oppbud av kameraer og helikoptre som filmet på åpningsdagen onsdag. (Etter sigende var jeg visst i mediebildet her og der på norske kanalers nyheter, men det er nå det samme. Jeg kan ikke påstå jeg liker å se meg selv på film. I heimen gjør de narr av meg hvis jeg vet jeg blir videofilmet; de sier jeg blir så dillete og selvbevisst at det er komisk. Sikkert derfor jeg egnet meg bedre i nærradio, noe jeg holdt på med i noen år)

Solspeilet på Rjukan - Sola reflekteres ned på torget og statuen av Sam Eyde. - Foto: Thomas Nikolai Blekeli / NRK

Bildet er tatt fra NRK, her: http://www.nrk.no/telemark/her-testes-solspeilet-pa-rjukan-1.11315350

Last week this town was all about the sun mirror that was installed in this town. (BBC-link) The meida hype was ridiculous, and fun, of course. TV-stations from literally all over the world was here, running around with cameras and flying with helicoptres between the mountains. People tell me I was in the camera shot everywhere, good thing I wasn’t too aware of that since they make fun of me here at home when I’,m being videotaped. They say I get all goofy and weird and self concious. I was better at local radio work, then, which I did for a few years..)

photo   photo_2

Det har vært veldig travelt et par uker, jeg synes det blir litt vel mye, men i dag er jeg hjemme og skal ikke foreta meg noe annet enn å lage middag og ellers hva som måtte falle meg inn. Tirsdag var det kveldskurs på jobb, onsdag var jeg på et foredrag, torsdag var det utviklingssamtaler på skolen, fredag skulle jeg vært i Kongsberg, men det ble avlyst. Det var jeg egentlig ikke lei meg for, siden vi i går kjørte til Follo (Vestby) der vi var på foreldre-dag på folkehøgskolen der Carly går. Mye artig å se og høre fra film (Carlys linje), sang, dans og skolekor. Men det er langt dit og hjem igjen så søndag med tett, tungt snøfall ute og ingen grunn til å være utafor døra, kommer som bestilt. Ellers på østlandet advares det mot store nedbørsmengder og femårsflom, så vi håper vel forsåvidt at det ikke riktig slår til

..photo_3

It’s been a busy week, Tuesday we had an evening course at work, Wednesday I was at a lecture, Thursday I had parent- teacher interviews and Friday I was supposed to go to Kongsberg, something that got cancelled. That was in a way okay since we drove to  Vestby yesterday, where there was a parent day at Carlys Folkehoyskole. It is a long drive there and back in a day but we saw and heard a lot of fun things from the film group, the band, the vocal group, school choir and the dancing group. Today is the day for doing very little, it is heavy snow outside, they call for heavy downpour as snow or rain all over the southern part of Norway.

photo_4

 Endelig ferdig med nevøens bursdagssokker.

Finally done with my nephews birthday socks

 

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Solspeil hele uken, solspeil hele uken..

  1. Janne sier:

    Så deg nok på tv2 nyhetskanalen ;o) Jeg var også på tovet og fikk med meg den store begivenheten. Var morsomt å være der. aldri før har jeg sett så mye media her på Rjukan. Irriterte meg litt over helikoptrene som var over oss hele tiden. Takket være dem fikk jeg ikke med meg alt som ble sagt 😦

    Så mye fint du har strikka i det siste!

    Ha en fin uke!

Legg igjen en kommentar

