Lørdagsvas


Jeg har bevilget meg en lørdag bestående av minimalt med nyttige gjøremål fra min side.. Bortsett fra litt rydding, bretting av tøy og et par klesvasker har jeg bare vært en tur i sentrum, så på håndverksmesse og tilslutt hjem for å spise middag som Mannen hadde laget. Det var dessuten en middag han bare lager sånn en gang i året, og godt er vel det, det er en skikkelig karbobombe. Hans ukrainske bestemor laget piroger på denne måten og serverte dem med rømme. Det er fyll av cheddar, poteter og løk most sammen inni, så du kan selv tenke deg. Men gode er de, den ene gangen i året!

Nå skal det bli en håndarbeidskveld på meg, i allefall sånn delvis. Har en Skappeljakkegave som skal monteres og få knappestolpe på,et stykke i vei kommer jeg vel ikveld. Har dessuten et par sokker som burde bli ferdig denne uka også så jeg kan få levert dem fra meg som gave til helgen… Vi får se hva jeg får gjort…. Det er ikke det å starte på oppgavene som er problemet… Det er opprettholde aktiveter det skorter på. All målrettethet blir visst brukt opp på jobb om dagen.

20131026-180442.jpg

20131026-180505.jpg
I have had a day of few sensible activities, other than some tidying up, folding laundry and doing a couple of loads in the machine. Other than that I have been uptown and to a craft fair and then home again to Bill who had made Ukrainian pirogies like his grandmother used to. Luckily he only makes them once or twice a year because they are stuffed with carbs, and; very delicious. This evening I’m going to start assembling the cardigan I knitted and is should finish a pair of socks for a birthday present this week.. I have no trouble starting anything of the sort but sticking to my work is worse. I seem to use up all my determination and ability to stick to my plan at work these days, nothing left for home.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Lørdagsvas

  1. petronella sier:

    Min lørdag ble «vast» bort til harryhandel på grensen, sokkestrikking og kinotur – Det er deilig med sånne dager innimellom også 🙂
    Ha en fin søndag også!

Legg igjen en kommentar

