Full uttelling!


Da vi kjørte opp til hytta i går ettermiddag, sa jeg til Mannen at jeg virkelig trengte en helg av den stille sorten. Så langt må jeg si det er lovende! Først forbannet jeg hele turen da jeg lå våken mellom ett og tre med boka mi. Men så kom en blid hund og vekket meg halv åtte og han som hadde lagt bacon i stekepanna,tent fyr i peisen og stilte med kaffekopp til meg var klar for frokost med høyt hår og joggebukse.
Det endte med at vi var ute og gikk tur med Emma før ti, godt kledd og med frisk høstbris mot ansiktet.

20130921-161002.jpg
Innen klokka var ett og vi satt med lunsj i stua, hadde vi også vært i Rauland og saumfart begge matbutikkene på jakt etter salvie (bomtur i så måte) og vært en tur på fantastiske Heimil-butikken (interiør). Der fikk jeg hamstret noen høstligfargede stearinlys, servietter med ryper på og serviettholder med elg.
Nå står kalkunbrystet i ovnen, det skal få følge av stuffing, saus, tre grønnsaker og potetstappe- samt hvitvin. Og som om ikke dette er så nær lykketoppen man kan komme,
har jeg sovet litt under dyna med vinduet på gløtt og sitter og leser litt mens maten godgjør seg i ovnen. Ikveld er det seriøs strikking på programmet!

20130921-161200.jpg
On my way to the cottage last night I said to Hubby I really needed a weekend to wind down. When I lay awake reading from 1.00 to about 3.00 last night I cursed this trip, but when a happy, wet doggie snout woke me up at 7:30 and the man with high hair, sweatpants and bacon sizzling in the pan handed me a cup of coffee I changed my mind. Breakfast and an open fire is nothing less than bliss.
Being up early meant we were out for a walk before 10:00 and doggie loved it as much as we did, dresses as we were for a cold fall breeze against our cheeks.
By the time we had lunch we had also taken a drive to Rauland, a half hour car drive from here. We were looking for sage, but the two grocery stores didn’t have it. We did however find fall themed candles, napkins and a napkin holder at the interior decorating stores and the turkey breast is resting before the meal wcompleted with stuffing, gravy, mashed and 3 vegetables. I even had time for a good snooze under my blanket by the window set ajar. White wine ready to be opened!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

3 svar til Full uttelling!

  1. Janne sier:

    Koselig med hyttetur. Misunner alle meg hytte. Det er min drøm en dag også og eie en hytte og reise til så ofte jeg bare kan. Men en vakker dag finner vi nok drømmehytta 😉 I mens koser vi oss på hytta til min søster sånn innimellom 😉

    Viste ikke dere var på hytta i helgen, og vi som var ute og gikk fra bommen og innover erlandsgard. Ble ikke såååååååå veldig langt inn vi gikk da. blåste litt surt og begynte å duskregne og jeg ble redd for kameraet mitt. Hadde tenkt å ta noen fine høstbilder.

    Kos dere masse og hils Bill og gi Emma en stor klem fra meg.

  2. petronella sier:

    Dette må jo bare være oppskriften på ei perfekt helg – Full av god restitusjon og positive opplevelser. Den middagen er jo også direkte misunnelsesverdig. Kos deg masse 🙂

Legg igjen en kommentar

