En skikkelig hygge-helg!


Jeg er så fornøyd med helgen som har vært en fin blanding av arbeid og hygge. Fredag kom jeg hjem til ferdig støvsugde og vaskede gulver. Det var jo toppers, og jeg bare koste meg hele kvelden.
Lørdag kastet jeg meg over 2. Etasje og fikk støvsugd de teite, heldekkende teppene og tapetene som er 80-talls strietapet. De tapetene må taes et par ganger i året, ihvertfall, støvsamlere som de er. En vakker dag blir vi vel kvitt dem… Så fikk jeg ryddet, organisert og støvtørret overalt utenom siste rommet. Badet ble også bra. Så dro vi på litt mathandel og så Kjerringsveiv-utstillinga med Marit Saxegaard.

20130908-205526.jpg

20130908-205536.jpg

20130908-205543.jpg

20130908-205548.jpg
På ettermiddagen ville Mannen prøve seg på å lage pølser, så vi gikk i gang med oppskrift på italienske pølser og med liten øvelse med pølseskinn.. Men selv om det endte med pølser av en noe varierende lengde, må jeg si det ble riktig vellykket etter en omgang på grillen etterpå. Bra jobbet, Bill!

20130908-205845.jpg

20130908-205851.jpg
På kvelden håpet han på å få se Cecilie Brekhus bokse, jeg var ikke like ivrig på det. Dermed endte jeg i den andre stua med Studenten på Skype, litt rødvin og strikketøy før jeg avsluttet kvelden med siste politiske debatt før valget på mandag.

20130908-210517.jpg
På søndag morgen, likesom lørdag morgen, fikk jeg kaffe på senga, heldige meg. Jeg elsker kaffe på senga!!

20130908-210725.jpg
Det var SÅ fint vær i dag til å være uti september! Vi gikk tur med hunden sammen og jeg satt på verandaen med strikketøyet både lenge og vel. I en liten periode gjemte sola seg bak fjellet, så nå er det ikke lenge til sola går fra Rjukan. Til middag fikk vi gjester, mamma kom sammen med søsteren min som hadde gått Kjerringsveiven i går og vi spiste får-i-kål. Høstmaten gjør sitt inntog i mitt kjøkken.. Til kaffen hadde jeg bakt en eple-og marsipan- kake jeg fant oppskrift på i et interiørblad. Den ble veldig god!

20130908-212748.jpg

20130908-212756.jpg

20130908-212802.jpg
It’s been a really nice weekend. Friday I got home to a vacuumed 1.st floor with cleaned floors and that was excellent. Saturday I cleaned upstairs. We have fiber wallpapers from the 80s and hideous carpeting up there and serious vacuuming is required. Even the wallpaper needs that a couple of times a year. Hopefully we will get rid of that wall paper and the carpets one day! I dusted everywhere else, too and got the bathroom looking better. Then we went shopping for food as well as catch an art exhibition. Bill wanted to make sausages for the first time ever and I must say that except for the variation in length, they turned out fabulous! Bill wanted to watch the Norwegian girl, Cecilia Brekhus, box, which I preferred not to, so I skyped with my oldest and knitted in the other living room. Today, as well as yesterday, I got coffee in bed. I love coffee in bed! It’s been an unusual warm day for September. For a while there the sun went behind the mountains since it is low now that winter is approaching. Soon we have no sun in this valley. We have been for a walk with the dog, we sat on the porch for a long time, mom and my sister came for supper and I had baked an apple and marzipan pie for dessert. It was a good and easy recipe.

x

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til En skikkelig hygge-helg!

  1. petronella sier:

    Det er noe helt eget med disse deilige, rolige høsthelgene. Vi summer oss før vinteren setter inn 🙂

Legg igjen en kommentar

