Skoleåret ligger i startgropa..


Jeg har riktignok jobbet et par dager med skole ved spisebordet forrige uke, men i dag tok jeg bøkene med meg ned på jobben. Der var det nesten fullt hus med kolleger, så vi summet rundt som bier og tok oss litt tid til kaffe og niste innimellom. Ikveld har jeg så langt klippet laminerte ark og tenkte å repetere litt av et kompendium om vurdering som vi fikk da jeg tok Engelsk2 i 2010. Til torsdag er det nemlig felles planleggingsdag for lærerne i kommunen med Vurdering som overskrift. Jeg skal se litt på debatt også, så får vi se hvor langt jeg kommer i lesing… Strikke litt skal jeg nok også klare! Over 40 cm på ryggen nå!

20130812-211138.jpg
I helgen kjørte jeg Studenten tilbake til Kristiansand, på vei hjem var det litt vemodig. Igjen. Men det går seg fort til når man kommer i gjenge med sin egen hverdag. Til lørdag kjører vi Tenåringen til folkehøyskole, så nå blir det en annerledes høst her hjemme; ingen unge mennesker i huset lenger. Men det er sånn det skal være! Håper hun får et fint år!
Studenten strikket en pandalue i gave i sommer. Den må Stolte Mor vise fram. Skappeljakken sin er hun ikke ferdig med, imidlertid, den får komme siden.

20130812-211637.jpg
I am back to work at School. I have worked at home for a couple of days, but now we are some colleagues back in the staff room. The kids come next Monday. I am set on doing some reading on assessment for learning tonight, watch the political debate on tv, and knit. 40 cm on the back already. I drove the Student back to Kristiansand on the weekend and next Saturday the Teenager goes off to Folkehogskole so this fall will sure be different in this house. But that’s the way it should be and I will adjust when we get back into the swing of things I’m sure..

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

