Hobbyoppdatering


Så er alle delene til jakka ferdig. Var en tur på knappejakt i går, men ikke noe som var stort nok og med rett farge, så det blir slik: etter montering tenkte jeg å plukke opp til en stolpekant. Det m knapper er Forsåvidt uviktig , jeg hadde aldri kommet til å knappe dem uansett. Kan se om jeg finner en tre-nål evnt siden.
Nå er det jo slik at sånne som meg synes det er festligere med nytt prosjekt enn montering, ihvertfall klokka 11 om kvelden. Så da startet jeg på Skappeljakke til venninnen (til jul). Det er Mirasol alpakka og Faerytale. Virker «dødere» å strikke med enn Royal alpakka fra Dale og Påfugl fra samme produsent. Tenker denne også blir glattstrikk.. Liker det bedre enn rille….

20130806-103107.jpg

20130806-103116.jpg
All parts for my jacket done now. Knitted in Dale yarn (see my Ravelry site). I started a new one- for my non- knitting friend last night, too late in the evening for assembling the other one, and not nearly as much fun. I will pick up stitches along the front opening and around the neckline for this salmon colored one. The next one is in Mirasol and Faerytale from » Du Store Alpakka», seems less elastic, kind of » dead»to knit with…

Mannen har sin egen hobby, vi liker den fordi vi liker fisk, vi damer i familien!

Hubby has another hobby; we like it, us girls, ’cause we find it tasty!

20130806-103903.jpg

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til Hobbyoppdatering

  1. Janne sier:

    Så flink og kjapp du er. Er jo ikke så lenge siden du begynte med den jakka, og nå er du jammer i gang med en ny. Åååå den hobbyen til mannen din kunne jeg likt hehehe. Vi er ikke så flinke til å fiske selv, men nyter gjerne en god fiskemiddag. Ikke så lenge siden jeg fikk sprøstekt røye fra Kvitåvann til en foret, den var god den 😉

    Ønsker deg og dine en fin dag og gi Emmavennen en god kos fra naboen 😉

  2. De jakkene dine blir skikkelig flotte. Du er bare strålende flink med pinnene 🙂
    Det er også interssant å høre din mening om alpakkagarn fra DSA. Jeg selv tenker jo tvert om: Jeg har ennå ikke funnet noe mer «levende» og godt alpakkagarn å strikke med, enn de fra DSA. Særlig Mirasol er en favoritt hos meg. Jammen fint at det finnes mange ulike garnprodusenter sånn at vi alle kan finne våre favoritter. Ha en fortsatt fin sensommer Lisbeth 🙂

Legg igjen en kommentar

