Ferie og strikking!


20130721-215044.jpg

Ingen ferie uten å havne i en garnbutikken! Jeg har lovet å strikke en Skappeljakke for venninna mi til jul. Rett ovenfor hotellet lå Husfliden og der fant jeg fargen hun ønsket. Og ikke nok med det! Den unge damen som jobbet der viste meg hvordan hun strikket bakover istedet for å strikke vrangt. Fantastisk! Jeg har ikke snudd strikketøyet en eneste gang siden.

Never NOT visiting a yarn store. I promised my friend a jacket for Christmas and I found the right colour yarn in the store right across from the hotel in Ålesund. The young lady in the store also showed med how to knit backwards rather than turning the work to knit purl! Fabulous! Haven’t purled at all since.

20130721-215053.jpg

Når vi slappet av på hotellrommene eller jeg satt i bilen, strikket jeg litt og ble ferdig med bakstykket på jakka mi pluss at jeg nå straks er ferdig med det ene forstykket.

Any time I had at the hotelroom relaxing or in the car I knitted a bit on my sweater. I finished the back and am now almost at the end of the one front piece.

20130721-215103.jpg

Dette bildet er fra den grytidlige morgenen i Vinstra. Strikketøyet var ikke langt unna ;-D

Knitting is never far away from me; here on the night table at the hotel in Vinstra

 

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

