Long time no see!


På høy tid med et blogginnlegg! Nå er ferien begynt for alvor for meg. Mannen i huset fikk ferie fra denne uken også og dermed kickstartet vi den med en tur til Kongsberg. Denne uka er det Jazzfestival der og vi hadde bestilt billetter til konsert med Diana Krall for måndedsvis siden. Hotellrom kunne man visst bare glemme, men vi pleier å ta en overnatting + en konsert e.l. i forbindelse med at vi har bryllupsdag i slutten av juni. Det betød at jeg booket et rom kvelden før, så kunne vi vase som vi ville på tirsdag kveld og hele onsdag inntil vi møtte søster og svoger til et tapasmåltid før konsert sammen. Det jeg ikke hadde fått med meg var at konserten var utendørs- og da kvelden opprant høljeregnet det. Så selv med stor regnponcho og Skappeljakke har jeg klart å pådra meg sår hals merket jeg i ettermiddag. Nå er det te med honning her mens jeg tar hull på de første nøstene av Dalegarnene Royal alpakka og Påfugl- atter en gang blir det en skappeljakke til meg selv- mens jeg sitter med min første (den med raglan og egen vri). Den sjøgrønne som var med ut i regnet i går kveld var jo strikket med Iris. Aldri ALDRI, SIER JEG må du finne på strikke med det garnet- for etterpå å berøre det med regnvåte hender. Nøt musikken gjorde jeg (JEG HAR VENTET ÅREVIS PÅ Å HØRE DIANA KRALL LIVE) , alt mens jeg prøvde (stort sett forgjeves) å plukke/blåse/snøfte/spytte Irisgarn ut av munn, nese og øyekrok. Vel, nok om den viderverdigheten, jeg falt altså utpå og kjøpte garn på den fabelaktige butikken Ullrik med den hyggelige innehaveren mens jeg og Mannen tumlet rundt i byen og hygget oss onsdag formiddag.

image
image

Vi koser oss veldig når vi er på tur sånn. Ingen av oss stresser, vi skravler og slentrer, tar et glass eller to, sover så lenge vi sover… Senere denne måneden reiser vi mot Vestlandet sammen, det blir nok også en fin tur. endemålet er Ålesund før returen igjen.
image
1.juli er Canadadagen og vi flagget som vanlig, må jo det når både mann og barn er kanadiske.
image
Mellom ekstra uke med jobbing for meg og denne Kongsbergturen, var jeg, Tenåringen og Studenten på tur til Skien. Vi hadde et kort, nødvendig ærend der, men ellers ble det kleshandel og lunsj, middag på hjemreisen og masse hygge. Og slunknere pengepung:-O
Dagen etterpå var jeg på Notodden på tur som støttekontakt, søndag skjedde ingen verdens ting-og det trengtes- for mandag snudde jeg nesa mot Gvarv for å få sjekket Emma-hunden litt. Makan til bilkjøring på få dager. Til uka må vi dit igjen for å kontrollere en ørebehandling vi jobber med akkurat nå. Heldigvis bor vi i et usedvanlig vakkert land (bilde tatt ut av bilvinduet) og jeg liker godt å kjøre på sommeren.
image
I have neglected the blogging for quite a while, but now I am on holidays and we are back in town from feeling the pulse of the jazzfestival in Kongsberg. I booked tickets for a Diana Krall consert months ago but were unable to find accommodation for the night. Then we decided to book a room for the night before so we could roam town Tuesday night and during the day in Wednesday, ending it all with a nice tapas meal and the consert together with my sister and brother-in-law. We usually do something like this in June/July, it’s our wedding anniversary at the end of June. We are going out to eat, we have a few drinks and we putter around in town in a good,slow manner and its always a nice «togetherness»about it for us. Later this month we are planning a car ride to the West Coast of Norway ending up in Ålesund before returning over the mountains. I’m sure that’ll be just as great.
While walking around in Kongsberg I «stumbled» upon yarn for another jacket for myself, I have started it tonight. Also I have started a sore throat since the Diana Krall consert was outdoors…in pouring rain!!! I was wearing a big rain poncho and underneath I had the wool jacket I knitted last, but it was obviously not enough. There was, however, enough wool fuzz to fill my mouth, nose and eyes after touching that goddamn yarn «Iris» I had knitted with with rainwater on my hands, it drove me to incessant spitting/snorting/blinking/picking all the while I tried to-and DID- enjoy the music. So let me give you an official warning about that yarn! This time I went with yarn from Dale.
I have spent the last few days in the car a lot. Aside from Kongsberg with that good looking guy from the photo above, I went to Skien with the girls, to Notodden with the lady I’m a support person for (kind of like Big Brother)AND to Gvarv with the dog due to an appointment with the veterinarian. Luckily I like driving in Norway in the summer, we have such a beautiful country. The last photo is taken out of the car window. Next week we have to take the dog back for another checkup, so more driving is coming up…

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Long time no see!

  1. Benedicte sier:

    Ja, Norge er et vakkert land. Misunner deg den vakre naturen, E6 sydfra til Oslo tur/retur hver dag er ikke det samme. Men om to små måneder skal jeg opp og inspisere naturen «din» igejn. Da er det tur til Gaustatoppen sammen med kolleger som gjelder. Jeg håper du har bestilt fint vær den første helgen i september… 😉

  2. bente sier:

    Du har jammen innholdsrike dager 🙂 Det deilige med ferie er at man gjør ting man ikke gjør i hverdagen. Vestlandstur høres supert ut, jeg var på stadt landet i fjor og det kan anbefales på det varmenste, men det er sikkert en omvei når dere skal til Ålesund. Nyt vestlandet og sommerferien, før vi vet ordet av det er høsten her igjen.

Legg igjen en kommentar

