Halvdød blogg…


Jeg er visst ikke mye blogge-tess om dagen. Heldigvis utgjør det ingen forskjell sånn i fugleperspektiv heller. Ukene flyr etter Kristiansandturen, vi er to som drar til samme jobbsted om morgenen nå, Studenten jobber i vei som vikar, jeg med mitt, og noen ganger hjelper jeg henne litt, sånn med noen råd og litt input. Men ikke så mye. Hun klarer seg fint, hun, og god praksis for fremtidig yrkesliv er det jo! Ellers skifter det mellom høljregn og sol her i byen, kanskje mest regn, men i dag var det rake veien hjem til veranda ved helgestart! Emma elsker at verandadøren er åpen i timesvis!029Til verandaen har Mannen skaffet fire nye lenestoler etter at en av trestolene gikk føyken i et voldsomt stormkast, benken er konstruert altfor spinkelt og han vil sitte godt når vi spiser eller bare hygger oss der ute. Det har vi prøvekjørt med både en middag og en frokost forrige helg.034

På håndarbeidsfronten er det trått. Jeg har gått tom for garn til den halve armen som gjenstår på Skappeljakka og nå har jeg fått bestilt det fra To Damer, så til uka ankommer det vel, tenker jeg. Jeg leser mer enn noe hvis jeg skal sette meg og slappe av og forrige helg kom havehuska opp i bakhagenog DA er det sommer for meg!

033

Mens jeg altså venter på garn, hekler jeg en grytelapp nr. to, for selvsagt hadde jeg liggende noe halvferdig nytte-hekling også. Blandt annet ;-)) 035

Not much blogging in here these days! But it has no great impact on major politics anyway, so it doesn’t matter. We have been working hard both the Student and I, at the same school, at times in the same classroom. The weather has been on and off sunshine and rain, but today is porch weather which Emma and I like particulary well, the garden swing came up last weekend ( a symbol of summer itself for me) and Hubby bought four new chairs for the porch since the bench  is too rickety  and one chair took a flying trip over the railing in a storm. I am waiting for yarn to finish the last half of the last sleeve for my jacket. In the meantime I crochet a potholder number two, yet another project I haven’t finished. Other than that I read a lot when I relax.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Halvdød blogg…

  1. petronella sier:

    Kjære Lisbeth. Av og til må livet bare få lov til å være livet. Da kommer bloggingen i bakgrunnen, og sånn må det bare være – Heldigvis kanskje at livet er mer enn å passe på å få blogget ofte nok. Kos deg med regn og solskinn (forhåpentligvis mest av det siste) og ha ei fin helg 🙂

Legg igjen en kommentar

