Helg igjen, jo!!


Her raser vi gjennom mai måned nesten uten å rekke å jobbe mellom fridagene. Her i huset har Mannen kommet hjem fra reise, russen kommet seg etter forkjølelse siden russetreffet i Stavanger og jeg ligger nå i planlegging av 17. mai som rett nok ikke krever så mye, siden det vel blir bare 3 av oss, mamma, Bill og jeg, mens russen får dumpe innom ved behov.. Dagen etter blir det å kjøre til Kristiansand for å hente Kristi hjem for sommeren, hun har siste eksamen den 16.20130511-161422.jpg

I går kunne vi se hvordan løvet er begynt å bli grønt på bjørka. Etter to dager med opp mot 20+ C og så regn de påfølgende dager, sikrer mye mere grønt innen nasjonaldagen. Desverre ikke noe utevær i sikte, men..

20130511-161519.jpg

Jeg har laget litt Rocky Road

20130511-161528.jpg    20130511-161553.jpg

og skal til å lage en sitronkake som jeg håper kan fryses, for det blir nok ikke så mye som går av den siden mamma lager Verdens Beste også.

20130511-161544.jpg

Jeg skal lage en brun lapskaus på oksestek, dette har jeg ikke gjort før, men det var kjekk mat som man kan gjøre ferdig dagen før og ta når vi finner det for godt. Jeg har oppdaget et blad i det siste som et er en del brukbare oppskrifter i, og det er Tara Mat. Litt annerledes, likevel for en sånn som meg, som synes det er artig å prøve noe nytt iblandt, men ikke akkurat noen Nigella Lawson ved kjøkkenbenken.

20130511-161536.jpg

May comes and goes with so many holidays that we hardly get into it before new days off work awaits. I am planning a preparing a bit for the Nation Day, 17th of May this weekend so I don’t have to contend with too much during my workday evenings. I have made a little Rocky Road and are going to make a lemon cake tonight that I hope freezes well . I am making a traditional stew with roast beef in it the day before. The Graduate will be roaming the streets that day so she can drop in at convenience, otherewise it’ll be me, Mom and Bill for the most part.. Thenext day I’m going to Kristiansand to pick up Kristi, she’s having her last exam on the 16th. the birch is getting green now, we had a couple of really warm days and now the rain is coming down to water any thirsty plants.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Helg igjen, jo!!

  1. Janne sier:

    Så flink du er da på kjøkkenet. Her i huset blir det ikke bakt noe til 17 mai i år. Jeg skal jobbe natt til 17 mai, og da orker jeg ikke invitere til lag. Og min bedre halvdel har fått sukkersyken og skal være forsiktig med sukker 😦 Godt å få studenten hjem for noen mnd da:) Takk for boktipset – skal lese flere bøker av han finsken, lo meg godt igjennom Den elskelige giftblandersken 😉
    Ha en fortsatt fin kveld!

Legg igjen en kommentar

