En av de sjeldne


En sjelden, sjelden gang våkner jeg mens det ennå er natt og får ikke sove mer enten jeg er trøtt eller ei. Som nå. Siden rett før fire har jeg ligget i sengen og «blomstret». Lest Nini Roll Ankers «det svake kjønn», lest nyheter på tlf, spilt Ruzzle med andre natteravner… Redd for å vekke Tenåringen vegg-i-vegg, hun skal ha en tentamen til i dag. Men nå kan jeg vel straks stå opp, brygge kaffe og slå på lysene på juletreet… Vekk meg hvis jeg – mot formodning- sovner mellom en haug unger som strever med ståltråd og kongler i dag, mens de roper på hjelp!

it doesn’t happen more than a few times a year; I wake up in the middle of the night and can’t go back to sleep. I have been up since right before 4 and have read my book, read the news in my phone, played Ruzzle with other night owls.. Afraid to wake up the Teenager in the next room, she has a term test today. It’s soon six o’clock so I guess I can get up soon, brew coffee and light the Christmas tree. If I against all odds fall asleep among kids crying for help with wires and pine cones today- please wake me up!

20121217-055838.jpg

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

