Comfort food….


… er et engelsk uttrykk jeg synes vi ikke har noe tilsvarende av på norsk. Det betyr ikke akkurat trøste-mat heller.. I hvertfall er det sikkert at en rett som nok hører til kategorien er kylling nudel suppe. Du har sikkert sett på amerikanske filmer at når noen er syke, blir de servert kylling suppe. Det er det vi hadde til middag i går. Da grov jeg i fryseboksen og fant kalkun-kraft (siden jeg hadde brukt opp  kyllingkraften jeg hadde lagret der), fant fram mais korn vi hadde igjen etter middag her om dagen, kjøpte en pakke nudler og stangselleri. En ting man også kan ha i er strimler med gulrot, men det glemte jeg faktisk bort underveis. Siden jeg ikke hadde noen rester kalkunkjøtt eller kyllingkjøtt akkurat nå, kjøpte jeg det Prior kaller salat-kylling (småbiter av kylling til en latterlig ublu pris- som likevel gir en svært billig middag. For at det skal bli litt mer smak bruker jeg Toro kyllingkraft- terning. Stor suksess for hostende, nysende og harkende mennesker. Bare prøv!

yesterday was a good day for homemade chicken noodle soup. This time I used turkey stock from the freezer, added noodles, celery, chicken meat and some corn. (I intended to put some carrot, thinly sliced too but forgot!) A broth cube enhanced the flavour and the couching, sneezing, sniffling people got excactly what we needed. You should try it!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

