4. Dag


Gårsdagen tilbrakte vi ved bassenget på hotellet. En av oss er adskillig mer ømtålig for sol enn oss andre og har blitt solbrent til tross for hyppig bruk av faktor 20. Selv er jeg helt innunder parasollene bortsett fra da jeg svømmer. Kvelden gikk til tapasutprøving på anbefalt restaurant i Playa del Ingles men den kelneren som hadde skiftet må ha gått mere rundt seg selv enn gjestene for makan til fraværende mann- og en annen slags fraværende i vårt nærvær! Vi fikk omsider alt vi hadde bestilt, men ikke før vi omtrent hadde gnagd på knokene mellom hver smårett, drikke klarte vi å få ved å omtrent hoie han bort til bordet. Det var langtfra fullt, en bitteliten restaurant- og hadde jeg ikke vært et ærlig menneske kunne jeg gått uten å betale, for maskin til kortet fikk jeg- men så var han borte igjen… To ganger. og tapasen var sånn passelig…

I dag har vi vært på guidet busstur(de to av oss som ikke lå våkne med sår hud i natt) og har hatt en flott dag fra kyst- opp i vulkankrater- til 1700 moh- ned til kyst igjen. Og bortsett fra at jeg fikk festlig materiale til en evnt parodi på svorsk guiding for språkidioter (du trenger da ikke oversette «moln» til «skyer» for meg, eller ihvertfall ikke «berg» med «fjell»! jeg har da vel hørt svensk før!), var det masse å lære om Gran Canaria som langt fra innebar norsk leverpostei og VG i nærbutikken! Det er jo dette vi vil se; hva som finnes bakom turistkulissene.

20121010-173846.jpg

20121010-173730.jpg

20121010-174134.jpg

20121010-174008.jpg
… And all my English writing disappeared due to bad Internet connection… Just can’t bear starting all over…

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

Ett svar til 4. Dag

  1. bente sier:

    Så fantastisk å kunne nyte høstferien i varmen, ut fra de flotte oppdateringene og bildene kan jeg kjenne varmen helt til kalde Norge hvor vi nå har skrapet is av bilen to dager på rad. Kos dere masse og nyt varmen.

Legg igjen en kommentar

