Høstlig søndag


Jeg er så imponert over meg selv akkurat nå at jeg må dele det med noen. Her har nemlig huslige sysler blitt oversett ganske lenge siden vi har vært mye på fjellet, men i dag har jeg kastet meg over noe av det (selv om mye mer kunne vært tatt..) Gulvfilla har fått svingt seg og det var på tide, for støvsugeren har vært alene om å regjere grunnen en god stund.

Nå har jeg i tillegg eltet, plukket, skåret, kuttet, stampet, kokt og stekt i hele formiddag, fra «French toast» til frokost til klot , potet, kårlrotstappe, suppe og saltkjøtt som skal serveres til middag, og så kanelsnurrer til kaffen.  Nå skal jeg snart hente mamma men først skal jeg ha en liten pause med nye blader og litt strikk til temperaturen i toppen har gått ned til normalen!!

  

  

 

Og forøvrig stor takk til naboen som lot oss plukke masse epler som skal kuttes og fryses til senere eplekaker, – paier og -desserter! (ikke noe å lure på hva kvelden skal inneholde..)

I have impressed myself with domestic activities all morning; I have used the floor rag-about time!- I have cut, chopped, cooked and baked. Now I’m soon picking up Mom for supper of soup, dumplings, potatoes, salted meat and rutabaga mash. Cinnamon buns for coffee later. But first, a break with new magazines and maybe some rounds of knitting. I need my body temperature to go down after working so hard.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Høstlig søndag

  1. Benedicte sier:

    Det er ikke så vanskelig å vite i denne heimen heller. Nå først skal jeg prøve å få kontroll på morgendagens frister, og så venter to 10 liters vaskebøtter med plommer som ble plukket i går… Jeg får sitere Mina Thiis fra hennes bok «Saft og Sylt»: «Gru ikke for arbeidet. Det blir mer og mer interessant etter hvert. Den glede og trygghetsfølelse som for husmoren følger med en velfylt kjeller, er arbeidet verdt, for ikke å nevne hva det spares i den dyre og kalde årstid»… Forstatt god søndag! Og her får nok strikketøyet og boken pent vente til togturene i morgen.

    • lisbeth58bula sier:

      🙂 Jeg kan love deg jeg ikke safter eller sylter. Men skrelle epler og fryse båtene til senere epledesserter, – kaker og -paier kan jeg!

  2. petronella sier:

    Jøje meg så flink du er – Imponert 🙂

Legg igjen en kommentar

