Tilbake etter overnattingstur


Så var jeg og Venninne T hjemme igjen fra en tur til Skien /Porsgrunn. Hun hadde en tidlig avtale i dag morges, så vi dro igår og overnattet på hotell i Skien. Døtrene mine ble med til Notodden og tok bussen videre til Oslo til kusinebesøk der de er fram til torsdag. Før vi dro til hotellet hjemsøkte vi omtrent hver krok av handlesenteret Herkules og noe småtteri ble det da i en og annen handlepose. Føttene ble såre, det er et ubestridt faktum.

Installert på hotellet vi fant ut at de serverte «kveldsmat» der, dermed gikk vi ikke ut til middag. Det var en buffet med forskjellig kald mat, men også noe varmt, kaffe og desserter etterpå, så vi var mette og trette og havnet i peisestua der vi pløyde aviser og jeg fikk kommet meg på nett med Iphonen.

Etterpå tok vi en spasertur rundt i byen før vi bestemte oss for å gjøre forsøk på en god natts søvn..

To damer nesten halvveis i 50åra sover ikke aldeles ikke den søte søvn på nytt sted uten egen pute medbrakt så vi har vel klart en fire timers søvn sånn i klumper begge to. I dag var avtalen unnagjort innen klokka halv ti i Porsgrunn og vi kunne begi oss på en ny runde på handlesenter, denne gang downtown. Jeg klarte å lure noe småtteri ned i et par handleposer der og- selv om det bør føyes til at jeg gikk tvert ut fra en garnbutikk der de hadde nydelig allpakka-silke garn!

Nå er jeg sunket ned i stolen min i stua med Mannen som ser OL. Jeg tror det blir en tidlig kveld. Jeg tror det blir søt søvn med egen pute. Regnet skulle man tro hadde gjort seg ferdig, men jeg er ikke overbevist…

    

My friend T had an appointment in Porsgrunn early this morning so we went out of town yesterday taking my two daughters with us to Notodden where they went on the bus to Oslo to visit their cousin. My friend and I drove to the shopping centre «Hercules» outside of Skien and walked our feet sore while stuffing the odd things into our shopping bags. Then we went to the hotel intending to go out again for supper, but we found out they served a complementary buffet evening meal right in the hotel, so we stayed in and had both some warm and cold food followed bu dessert and coffee. Then we read papers and I got connected to internet with my Iphone by the fire in the lounge. After a walk around town we opted for a good night’s sleep….

     

That is, however, hoping too much for two ladies in their 50’s without their own personal pillow! Altogether I think we managed around four hours both of us. The appointment was over with at nine thirty and then we hit the other mall , «Downtown» in Porsgrunn and walked our feet sore all over again, picking the odd little thing into shoppingbags again.

Now I am slumping in my chair beside Hubby who is watching the Olympics. I think I will sleep like a baby with my own pillow tonight! The rain is hopefully done pouring down on us- although I am not quite sure..

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Tilbake etter overnattingstur

  1. bente sier:

    Så deilig med en liten tur og få shoppet litt der man ikke shopper til vanlig. Det med egen pute eller seng er veldig avgjørende for meg også som bare er midt i 40 åra :)) Når vi var på ferie nå så var hodeputa med. 14 dager uten puta mi fristet ikke. Ha en flott dag

Legg igjen en kommentar

