Gode opplevelser


… jeg blir visst litt nedstemt av å tråkke i dørene en lang sommer mens været er dårlig, men nå har vi hatt noen fine dager med litt andre opplevelser enn til vanlig, så jeg har kommet meg litt opp på» flatmark» nå..

På tirsdag reiste jeg og Bill inn til Oslo, skravla og koste oss på vei innover, (og surra verre for å finne fram i alt veiarbeidet og nye broer/tuneller) og lå på Hotel Opera, spiste deilig mat og gikk på konserten «Graceland» med Paul Simon og sørafrikanerne han laget albumet Graceland sammen med. Det var tre enestående timer med masse flott musikk av svært profesjonelle musikere i Spektrum.

 

(ikke godt å ta bilder langt fra og bare med IPhone..)

En fabelaktig frokost buffet og god tid neste morgen, en tur til Ikea på vei hjem og mer skrav, latterl og hygge i bilen. Nå har vi fått en vitamininnsprøytning. Den samme kvelden fikk jeg besøk av barndomsvenninna mi fra Elverum med valpen sin, så det ble kos og hvitvin og enda mer skravling på verandaen om kvelden. Hvis vi er heldige ses vi et par ganger i året, så det er alltid skikkelig hyggelig å komme sammen. Vi vet å verdsette de få gangene vi ses!  Vi prater om fortid, nåtid, familiene våre, strikking, bøker og jeg vet ikke hva vi rekker å innom hver gang!

De to siste dagen har det vært ganske fint vær og god temperatur. Jeg har sittet mye ute, på torsdag var jeg støttekontakt og vi dro til Austbygde og spiste på konditori og koste oss i finværet.

I går fikk jeg gjort en del nødvendig hagearbeid som nødvendigvis må til fra min side siden mannnen i huset er på krykke. Jeg får si det i entall for overgangen fra to til en krykke er nå i ferd med å skje. Hagen bærer preg av å ikke være i «gartnerens» hender, men litt katastrofeaverging klarer jeg alltids. Naboen har vært en sann engel og klippet hos oss noen uker, jeg er ute av stand til å få dratt i gang bensinbeistet av en gressklipper. Nå drar Bill den igang for meg og sender meg rundt hushjørnet!

I dag regner det godt igjen, jeg har vært på et lite formiddagskaffebesøk hos venninne T før hun skulle på ettermiddagsskift, og snart skal jeg hente Studenten fra jobb, søke på noen  oppskrifter på godt krydrede kjøttboller av kyllingkjøttdeig, og det er mitt forsett å endelig gå løs på garderobeskapet mitt!! (wish me luck!)

I have had a few days of really nice experiences that lifted my mood a couple of notches after hanging out at home for the most part in this crummy weather. Bill and I went to Oslo on Tuesday, we talked and laughed in the car ( and got lost among roadwork an new bridges and tunnels in order to get to the entrance of the hotel), we stayed at a nice hotel, ate good food and had three fabulous hours at Spectrum consert hall with Paus Simon and all the eminent musicians he brought with him, including the South Africans with whom he recorded the Graceland album.

The next day we had a long, lazy and good breakfast before we went home stopping at Ikea for a new tv-stand on our way home savouring the getaway days to the last minute. In the evening my childhood friend who was in town came for a visit with her puppy and we spent the evening on the porch with a glass of wine. The last couple of days have provided good weather and the one afternoon I was out in Austbygda as seen in the photo of the river above. Then I have gotten some yardwork done , I have to step up and do a little now that Bill can’t do it. His «nazigardening» must wait til the crutches are thrown out. Today is nothing but rain again, I went for a littel visit at my friend T’s house before her afternoon shift, now  I intend to search for a new recipy for spicy meatballs after picking up the Student from work and in the evening I am going to organize my bedroom closet. About time!!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Gode opplevelser

  1. livetleker sier:

    Så det er ikke bare jeg som kjenner på sommerfrie-bluesen. Godt å vite Litt trøst i det, liksom.

Legg igjen en kommentar

