Familie og venner; en hyggelig uke


Først kom venninna mi hjem fra Japan, og da er vi alltid glade her i huset. Siden vi bare ser hverandre noen uker et par ganger i året, gjelder det å være mye sammen mens vi kan. Emma tror alltid at hun er midtpunktet når venninna kommer hjem- og forsåvidt er hun vel det for venninna mi tar henne med ut på tur støtt. Og som bildet viser skjønner du vel at om man ser riktig søt ut kan det hende hun deler litt mat med seg også!!

Jeg har dessuten hatt besøk siden torsdag og da blir det ikke tid til blogging. Det var en venn fra min tid i Paraguay som var på besøk. Jeg bodde i Paraguay i begynnelsen av åttitallet og siden har vi ikke sett hverandre mer enn to-tre ganger! Det er jo egentlig ganske absurd siden hun ikke bor lenger unna enn en tre timers kjøring med bil. Vi har hygget oss  her hjemme og skravlet for det meste, men også rukket å være litt turister her på Rjukan. Den ene dagen tok vi en guidet tur på den gamle snutebussen kommunen har satt opp til slikt for sommerturistene.

Deretter dro vi opp forbi Vemork og opp til Rjukanfossen som nå går for fullt fram til slutten av august, hvilket er uhyre sjeldent! Det må ikke bli lenge til vi sees igjen, jeg og A., for det var som vi hadde sett hverandre jevnlig, synes jeg! 🙂

I går fylte svogeren min 50 år og vi møttes her hos oss i anledning dagen siden de er på hytta si denne uka. Søsteren min hadde laget Boeuf Bourgogne og niesen hadde bakt  kake til pappaen, så jeg bare dekket bordet og satte på kaffe etterhvert. Koselig med åtte rundt bordet og noen forsøk på verandaopphold selv om det ikke akkurat var så veldig varmt.. Om kvelden tok Mannen , krykkene hans og jeg en tur ut for en drink.

I dag kjørte jeg Tenåringen og venninne opp til hytta hvor de skal være et par dager. Da benyttet jeg sjansen til å besøke hyttenabo’n – som nettopp er søsteren min og mannen- og skravle videre et par-tre timer før jeg kjørte hjem igjen. Studenten er på jobb i kveld, Emma Labradora er med jentene på fjellet og har det travelt med å grave i myra og drikke sølevann, så her sitter jeg og Mannen og har spist middag i lenestolene! Jeg skal benytte kvelden til PC, strikking og kaffedrikking og bare late meg med et fornøyd smil om munnen!

I have had a very nice week: First, my friend who lives in Japan came home to stay in town for a few weeks. Emma is also elated about it since my friend takes her for walks all the time. (on the photo you see her begging her for food!) Then I had a visit for a few days; a  friend from my time in Paraguay in the eighties. I lived there for two years and we worked together there. Since then, we’ve only seen each other 2-3 times but it was as if we had talked just recently when we met up again. Hopefully it won’t be long until we see each other again. We only live about a three hour drive from each other!

Yesterday my brother-in-law turned 50 and we had a dinner at our house since they are at their cottage this week. my sister brought a boef bourgogne and my niece had made a cake for her father. All I had to do was set the table and later on make coffee! After the dinner Hubby and I went to the pub for a drink.

Today I have driven the Teenager and a friend to our cottage and at the same time had a visit with my sister at her cottage. The Student is working tonight and Hubby and I have had our dinner in front of the TV and the evening will be spent knitting, drinking coffee and contently be lazy!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Familie og venner; en hyggelig uke

  1. bente sier:

    Så hygglig med besøk fra Japan og fra en gammel venninne. Sånne ting gir energi og overskudd. Kos deg videre med ferien din, jeg har selv hatt en deilig tur til Stadt med en haug med damer.

Legg igjen en kommentar

