Miniferie


 

Jeg har vært på en liten miniferie sammen med mamma. Tirsdag dro vi til søsteren min i Røyken og med oss hadde vi visst litt godvær for første kvelden satt vi ute (riktignok under markise og med varmelampe) til midnatt. Dagen etter var vi på Vollen og drakk kaffe ute på konditoriet. Selvfølgelig måtte vi inn på Vollywood også, men jeg kjøpte ikke noe selv om jeg siklet over noen «gamle» trekasser. Vet ikke hvor jeg skulle hatt dem i tilfelle, så jeg besinnet meg.

Vi var også hos nevøen min som bor i omsorgsbolig og det var koselig, for jeg ser ham ikke så ofte. Søsteren min lager av og til bacalao og det er aldeles himmelsk, så vi hadde ønsket oss det til middag og det fikk vi.:-) På kvelden satt vi ute til nesten midnatt igjen. Utrolig etter alt møkkaværet vi har hatt.

På veien hjem i går tok vi en avstikker til Vestfossen for å ta en kaffekopp ute i det fri og der fant vi Fosseholm Herregård hvor det yrte av familier som hygget seg i sola. Her var det kunstutstilling, aktiviteter for barna, kafe, hest og kjerre og mye annet. Et flott sted jeg gjerne vil tilbake til og utforske mer.

Vi fant skygge under et tre og like ved en flott, velholdt -67 Ford Mustang!

 Så bar det hjem til Tinn etter en middag på kinarestaurant i Kongsberg. Det gjelder å utnytte de små turene til fulle, sier jeg! Siden Mannen i Huset sitter hjemme med to krykker må vi organisere litt rundt det at noen er hjemme og tar hunden på tur og fikser litt mat osv. Det blir fint når han kan klare seg med en krykke så han selv kan bære ting!

I dag skal jeg ruske litt i haven-  og hvis ikke jeg starter nå blir det ikke noe!!

(bilde fra Bolkesjø)

I have been to my sister’s together with Mom for a vouple of days. It was like a little mini vacation because we had good weather and spent it in good company. I got to see my nephew whom I rarely see, too. We sat outside on the porch in the evening, which we haven’t been able to do for the past weeks due to bad weather. We went to a bakery for coffee on Wednesday and mys sister made a marvellous bacalao for dinner! Yesterday we took a little sideroad to Vestfossen where we had coffee at this old farm that has activities for children, art and museum exhibitions. Today I am going to do some weeding in the garden and I better get to it now before the whole day has slipped away for me.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Miniferie

  1. livetleker sier:

    Fossesholm herregård, du. Alt man ikke har hørt om. Takk for turen!

  2. bente sier:

    Så deilig med en miniferie, det er alltid god å fylle på med nye innrtykk og hyggelig selskalp. Du har vært veldig nærme mitt bosted. Ha en flott lørdag selv om det kommer mye vått ned fra himmelen i dag.

    • lisbeth58bula sier:

      Du og Bente. Ja, jeg var antakelig gruelig nærme siden jeg også kjørte niesen til Asker stasjon på onsdag! Fortsatt god helg

  3. så kjempekoselig ut 🙂

Legg igjen en kommentar

