om ull og tåke, bil og lydbok


Min offisielle ferie- kickoff var i havehuska med Reiseradioen, kaffe og lesestoff: perfekt etter min smak.

Men det var på torsdag. Da tok jeg også turen til Kongsberg for å hente et par tenåringer -og glo litt i garn- og hobbybutikker. Jeg er til tider veldig glad i å køre bil alene. Det er av en eller annen grunn en aldeles vidunderlig frihetsfølelse i det, spesielt om sommeren i fint vær. Denne turen var ekstra god fordi jeg hadde fått lydboka «Bernhard Hvals forsnakkelser» i posten like før og fornøyet meg over den hele veien nedover. På garnbutikken Ullrik kom jeg imidlertid ut igjen med 2 kilo, SIER OG SKRIVER 2-TO- KILO!-  garn og oppskrift på nytt evighetsprosjekt.

Det var skikkelig lurt; hjernen vil umulig gå i dvale med seks forskjellige rapporter  gjentatt et utall ganger i løpet av 304 omganger! Og så lenge jeg ikke kan se mønsterrapportene på strikketøyet sliter jeg meg i hjæl med å få det riktig.. I tillegg sier høyre håndledd at dette var en utrolig dårlig ide. Så vi får se, vi får se…

I går dro jeg til Tinnbua igjen for å hente en gave jeg hadde bestilt og også for å kjøpe gardinkappe til det andre stuevinduet, en slik jeg kjøpte sist jeg var der. Men møkkaværet som var varslet kom på fredag. Det var tåkete og det regnet. På tilbaketuren, etter både kunst og håndverksutstilling i Austbygda og handel på Tinnbua, var det så tåkete at jeg knapt så veien. (Bildene er tatt før det ble aldeles grøt)

Hjemme i byen var det nesten utrolig at det var dag og ikke natt! Lyset brøt gjennom de mørkeste skyer- og siden da har det øst ned i ujevne perioder..

My holiday started with  breakfast in the sun in the garden swing with coffee and radio, wonde-e-e-rful! This was on Thursday and I left for Kongsberg to pick up two teenagers. This taking a drive by myself, especially in the summer in good weather, is something I truly enjoy for some reason. It’s like the ultimate freedom, somehow. The trip was extra nice since I had received an audibook the day before. On Friday I went to Tinnbua where I bought another curtain for the living room and picked up  a present I had ordered. On that trip the fog got thick as porridge (photoes taken before it got really bad) and in town it was dark as in the evening from black clouds broken by sunlight some places.  Today it is nothing but pouring rain, and I mean pouring.

My holiday kickoff was in the garden swing in the sun on Thursday followed by a car trip to Kongsberg. I truly enjoy the odd drive by myself and I had just received an audiobook in the mail so I listened to that one on the way. On Friday I went back  to Tinnbua to buy another curtain for the living room. On my way home the fog got really thick and by the time I came back into town it was almost like night time there from thick, black clouds full of rain with sun breaking through here and there. Today is nothing but pouring rain!

While in Kongsberg I visited a yarn store and ended up coming back with two kilos(!!) of yarn and a new Eternity project that I am having the hardest time with as long as I cannot see the pattern on the project yet. Aaaaand my right wrist is saying this should be left alone. So we’ll see, we’ll see…..

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til om ull og tåke, bil og lydbok

  1. livetleker sier:

    Vær eller ikke vær, – det er nå fint der oppe hos deg, synes jeg. Vakker natur, ditto hus!

  2. Kari sier:

    Bilde av strikketøyet?
    Vakre tanker om friske hender fra K@ri*

  3. petronella sier:

    Gleder meg til å følge strikkeprosjektet ditt Lisbeth. Veldig spennende med de møsterrapportene. Kunne dessuten tenkt meg en tur på den TInnbua du snakker så varmt om. De stuegardinene dine er jeg blitt veldig missunnelig på … 🙂

    • lisbeth58bula sier:

      Ja, etter tre opprekkinger – og så gikk lyset på!- er det håp for prosjektet OG min intelligens! Hoho

Legg igjen en kommentar

