Poesi


Jeg tror ikke jeg kjenner noen andre som leser poesi. Faktisk. Hvis jeg tar feil så si fra!! Om det er så og si umulig for meg å uttrykke noe fornuftig om lesningen av poesi (kanskje fordi jeg aldri har muligheten) så kan jeg iallefall si at disse to bøkene var bra!! Dvs de ga meg gode leseropplevelser!
Nå som jeg leser Håvard Rems 30-40-50 tror jeg det ender med at jeg sier han tar meg med på heisatur innom enhver følelse man kan erfare som poesileser; fra irritasjon over lettvinte til det genuine – og alt mellom der og ut til hver side for den saks skyld.. De to andre; Øystein Hauge og Niels Fredrik Dahl: helstøpte.
(Det er forøvrig mulig å følge både noen romanforfattere og poeter på Twitter. Selv følger jeg Frode Grytten, Øystein Hauge og Helge Torvund. )
Ps: jeg blåser en lang marsj i diktets teknikaliteter; jeg opplever dem …eller ei. Som et bonus hender det jeg også ser hådverket og det den store kunsten. Ingen burde la denslags stå i veien. Man gjør da ikke det ved romanlesing, som regel! Frem for poesien:-D

this is about 2 Norwegian poets. What can I say; I read poetry. And I don’t think I know anyone else who do. Too bad for me. And too bad for those who think you have to dig so deep and be such an analytic in reading it.

20120626-002627.jpg

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Poesi

  1. Janne sier:

    Leser vel ikke så mye poesi, men jeg liker jo å lese dikt når jeg kommer over det. Noen ganger slår det meg og andre ganger skjønner jeg ingenting. 🙂

  2. petronella sier:

    Nei desverre – poesi kommer vanligvis ikke veldig høyt opp på leselistene mine. Likevel appellerer poesi i mange henseender 🙂

Legg igjen en kommentar

