Ut i det blå


I går var det «blå-tur» på jobben. Vi ble stappet inn i biler etter jobb og satte kursen mot ..Hovin, skulle det vise seg. Der ble første stopp et verksted/utstilling hos en kunsthåndverker som syr bunader og vever, blandt annet!

         

   

Etterpå var vi i et hus som en gang hadde vært aldeles nedkjørt men nå var fikset opp til å huse veve-damer og skytterklubben o.l. Her var det mye vakkert påbegynt arbeid og været var fint, det var frukt og bær å få på trammen, samt litt godteri og brus/farris.

En vakker, gammel ovn sto i hjørnet og jeg bare måtte ta et bilde av den!

Så gikk ferden videre, inn på en bomvei etterhvert og etter noen minutter i ganske tett skog, åpenbarte en gammel gård seg i all sin vakre prakt, med utsikt som var helt fabelaktig ut mot Tinnsjøen. Nå blir stedet brukt som landsted av min kollegas familie. Der ble det grilling og hygge og masse latter!

 Det er noe av det mest idylliske jeg har sett på lenge, det var vakre bygninger, hyggelig interiør inne, utsikt av en annen verden og masse, masse markblomster overalt der det ikke var slått gress.

På ett av bildene fikk jeg en overraskelse da jeg kikket på det igjen sent på kvelden. Da var den skarpe sola borte og jeg oppdaget at det så ut som vi hadde en ufo over oss der vi satt ute. Men det var et insekt som hadde lurt seg med 😀

Vi unngikk regnet mens de hjemme på Rjukan hadde fått en skikkelig skyll mens vi koste oss med grill mat, kaffe fra kobberkjelen og mye moro og litt alvor.

 

 

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Ut i det blå

  1. petronella sier:

    Oiameg for et flott tur dere har hatt. Nydelig utsikt over vakkert vakkert landskap. Det skader jo heller ikke å selv sitte i sola og vite at de hjemme har regn (skadefryd er den eneste sanne glede, vet du) 😉

  2. K@ri sier:

    Så mange flotte bilder! Og som jeg savner vevstolen min når jeg ser en skikkelig vev igjen! Nå klør d faktisk i fingrene mine, og jeg kjenner at beina flytter seg som om trøene skulle ha vært der. Merkelig 🙂 Men jeg får holde meg til å trø pedalene på pianoet fremover jeg da 🙂
    Og du: Da var da en glimrende ide at du skulle dukke opp inne på stua mi! Den ideen likte jeg, og du er hjertelig velkommen 🙂 Anytime!
    Bunadsbildene du viste var også fantastisk flotte! Jeg vevde bånd til bunader for lenge siden, så du skjønner sikkert at d klør i fingrene. Er d sånn bunad som tilhører ditt distrikt? Bruker du bunad forresten? Enten så liker man d, el så er d bare unødvendig. Jeg har alltid brukt bunad 17.mai etter at jeg byttet ut korpsuniformen 🙂 Like kjekt begge deler!
    Jeg begynner å komme til hektene nå etter to uker, og i helga tar vi en miniferie for å late som vi har fått litt av d også før hverdagen blir skikkelig hverdag igjen. D blir en rar sommer i alle fall…
    Sender deg mange vakre tanker herfra*[
    Og takk for din omtanke 🙂

  3. Birgitte Sjøtveit sier:

    Vakkert vakkert!!!!!!

Legg igjen en kommentar

