Jeg er klar!


For sommer og sol, varme og uteliv! Jeg har plantet  i krukker og kasser i dag, strødd hønsemøkk og fullgjødsels-kuler på roser og blomster, spikra kasse som falt fra hverandre og vært på kirkegården med siste blomsterkrukka som skulle settes der. Nå er det kaffe og kransekake før en tur ut med Emma.

Mannen ligger på sykehuset, men har i dag fått ta turen på krykker heeelt ut på do, så da går det vel framover som det skal! Det blir en stund til plenklipping og hekktrimming kan gjøres for han, så jeg får legge meg på knærne en dag og luke litt og få skikk på bedene også. Men en ting av gangen. Det er meldt regn framover, men jeg håper de tar feil.

Det ble wok i den nye wokpannen i dag, men bare jeg og Tenåringen ved bordet.  Der hadde Studenten satt en bukett forglemmegei. Hun har plukket blomster og tatt med inn fra hun var en neve stor! ❤ Hun og Kjæresten kommer hjem litt senere og snakker om film. I går så vi «Hodejegerne» sammen og det var forsyne meg spenning så det holdt. Hva det blir i kveld vet jeg ikke, men jeg er med på det! Når jeg ikke leser bok… Snart 400 sider, håper jeg får gjort et godt innhogg i løpet av kvelden /tidlig natt..

I am ready for outdoor life with warm weather! Today I have planted more flowers, I have spread chickenshit- pardon the expression- on the roses, and other nourishment for the rest of the flowers, put some nails into broken flowercases and taken the last pot of flowers to the graveyard. The Hubby got out of bed at the hospital to go to the bathroom on crutches so I gather things are going the right way with him. It’ll be a while until he can tend to the garden , so I guess I have to kneel by the flowerbeds and do a job there, too, one of these days. One thing at a time.. I made a wok today but it was only the Teenager and myself for dinner. The Student and Boyfriend are coming home soon, they are talking film.. Last night we saw the Norwegian film «hodejegerne» -based on a book of Jo Nesbo. Suspensfull!  What kind of film that is on tonight I don’t know but I’m in! Except for reading I got nothing planned. (soon 400 pages into the book.. hope to get farther in the course of the evening/ early night) She has put some wild flowers on the table; she always does that, has done it since she was tiny<3

 

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Jeg er klar!

  1. Kari sier:

    Du dyktige dame! Jeg blir da nesten matt av å lese om alt du gjør 🙂
    Her sitter jeg på en stol eller ligger på sofaen, og jeg pjasker med noe stoff og noen knappenåler, men jeg kan ikke markedsføre annet enn ett par frokostbrikker….. Og det blir nok noen dager til før jeg kommer i produksjonsmodus også, og da skal vi ha vaktskifte på sykelista, så dette blir virkelig en sommer i latskapens tegn! Men pytt, det gjør ingen ting. Det er skikkelig dårlig vær ute, og i morra har de lovt oss 20 mm nedbør, så det blir tur med Lady mellom regnbygene igjen.

    Stå på du som må, jeg er sikker på at du klarer holde skansen, og plutselig får du hjem en sprek mann igjen! Det unner jeg deg 😉
    Ha ei fin helg videre!
    Vakre tanker fra K@ri*

    • lisbeth58bula sier:

      Kjære Kari; så fint at jeg har et spor av dyktighet etter meg …. for jeg skjønner ikke det helt sjøl, så mye tid jeg liksom må rydde til side for latskap i løpet av uka. Jeg tumler for lenge oppe om kvelden, er en grunn. En annen at jeg begynner å kjenne alderen på ettermiddagene når jeg har vært i 100% jobb med masse unger om dagen. En tredje er at nå har gamla så mange vondter i ledd og hvadetnåer at jeg blir trøtt samtidig, for det ser ut til å henge sammen.
      Men ellers har jeg det bare så bra- og kaster meg rundt og gjør ett og annet i en fei imellom, så jeg kan late meg i tillegg. Det ser ut til å funke…. Ha en god og oppløftende uke- med alle gode ønsker om postitive ting i din og dines ende !!

  2. Birgitte Sjøtveit sier:

    Himmel, så bra du er optimist syrran!!!! Jeg har én ( kanskje 2 når jeg tenker meg om) ekte plante på balkongen, den kommer til å drukne har jeg allerede en følelse av. Og her i London har det bøtta ned så det holder i dag, meldt kuldegrader til natta!!!!

  3. petronella sier:

    Vakre blomsterkasser 🙂

Legg igjen en kommentar

