Lørdagssysler av de gode


Jeg er så utrolig takknemlig over å føle meg frisk at jeg sto opp og lagde eggerøre og kaffe og dekket kjøkkenbordet straks jeg kom ned. Vanligvis pleier jeg å dra meg litt i senga og så drikke flere kaffekopper før jeg endelig kommer i siget i helgen. Så dro jeg på biblioteket for å finne faktabøker om dyr for barn siden 4. klassen min skriver faktabøker for tida. Jeg fant en essay bok for meg selv også, men jeg må først og fremst lese min Maana Leseloge-bok for måneden! Så dro mamma og jeg på butikken og etterpå drakk jeg kaffe hos henne. (Jeg tror jeg skravla høl i hue på henne, stakkar..) Nå hadde jeg egentlig planer om å starte vindusvasken, men i stedet kastet jeg meg over tre middager på en gang: en gryte med chili skal spises senere denne langhelgen, jeg koker kjøtt og kraft til suppe, den skal i fryseren, og tilsist skulle vi ha burgere på grillen i dag, og da laget jeg noen ekstra til fryseren av det og. Nå skal det bare strikkes litt, leses, kanskje en film er verd å se. God lørdagskveld.

     

I am so happy that I feel better that I got up this morning heading straight for the kitchen; made scrambled eggs and set the table. Usually I stay in bed for a good while, drink several coffees and then I’ll start my day. I’ve been shopping with mom today, been at the library, had coffee at mom’s and when I got back home I had plans of cleaning windows but started cooking suppers instead. A chili for later this long weekend, broth and meat for a soup (will go in the freezer) and some tacoburgers for the barbeque today as well as some for the freezer. Now the rest of the evening goes to a bit of knitting, reading and maybe a film is worth watching. Have a good Saturday evening.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

