N’te episode i den hersens måneders-lange lungebetennelses-føljetongen av en blogg.


Jeg lå altså der i nattens mulm og mørke og følte meg feberurolig og varm i kroppen. Det var faktisk nødvendig å putte en podcast på øret et par ganger for å ha noe å befatte hjernen med mens jeg lå der og ventet på morgen..  Hoste mer enn de siste par dagene gjorde jeg også. Det er altså til å bli rett og slett forbanna av! Fram til klokka ti satt jeg bokstavelig talt innrullet i alpakka-ull, mohair og vanlig ull og frøys og slumra. Jeg spiste en paracet og reduserte  arbeidsdagen ned til to undervisningstimer, og bare det. Ingen arbeidsstund ved pulten min engang.  Stemmen holdt såvidt og jeg dro hjem til stolen, lydig som jeg er mot denne hersens asosiale månedslange lungebetennelses-føljetongen. Og leser du her så skjønner du nå at jeg ventilerer! Jeg kan jo forsåvidt gjøre som jeg vil her inne..

Til trøst er jeg litt sånn på strikkern i dag, så det lover godt for arm nr 2 på Nevø-genseren. Vurderer tilogmed å ta en runde eller to på hekleduken i løpet av kvelden hvis vibbene holder seg! Ang. genseren så har jeg nok ikke nok garn til bærestykket slik jeg hadde håpet. Det betyr at jeg kanskje burde legge inn to omganger med en kontrastfarge i det jeg setter ermer og bole sammen på rundpinnen, eller strikke to riller, men med blåfargen for at ikke forskjellig innfarging skal synes. Hva tror du, leser? Tar gjerne imot innspill!

Har ellers to ny magasiner å bla i,  Ian McEwan-boka mi går strålende og jeg leser også Stig Sæterbakkes roman med muy gusto. Innimellom har jeg to poesibøker, den ene «Alltid nyheter» av Monica Isakstuen ble anbefalt meg av min bibliotekarvenninne og du kan lese om den her. Har bare lest et par av diktene, så ingen «synsing» enda.. Den andre bestilte jeg fordi jeg leste en omtale om den: Aina Villanger: Langsang- et flytans habitat. Hun skriver på et slags muntlig annerledes språk, ingen «synsing» enda her heller, såvidt startet..  Les om henne her.Men de er ikke lagt vekk, da! Vel, vel, det blir ikke mye spennende her i denne bloggen med all sjukling-tida i stua, men det er ikke noe å gjøre ved!

So much for feeling gradually better.. Spent the night feeling feverish, couched more than the last two days and ended up using podcast and earplugs to get through the waking hours. In the morning I snoozed in the chair wrapped up alpacca, mohair and wool   feeling cold. At ten I took a pill and cut my teaching hours down to two lessons and then returned to my recliner at home.   A good thing is I am a-knittin’ today which looks promising for the newphew-sweater. I will run out of yarn and have to buy a couple of balls that might stray abit from the blue in the yarn I have. Am thinking a round or two with a contrasting colour as I bring all pieces together mighthide that- or maybe just a couple of purled rounds in the blue. What do you think, fellow knitter?  I am even considering crocheting a round or two on the doily in the course of the evening today. I also have new magazines and two poetry books that I read at the same time as my Ian McEwan book and Stig Sæterbakke, the Norwegian author. No problem finding things to do sitting here. Still, pretty boring being sick for such a looooong time.. Not to mention how boring my blog posts get.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

4 svar til N’te episode i den hersens måneders-lange lungebetennelses-føljetongen av en blogg.

  1. petronella sier:

    Hmm – Lungebetennelsesføljetongen din får helsearbeideren i meg til å bli litt betenkt. Du høres ikke frisk nok ut til at jeg tenker at det er fordelaktig for deg å jobbe, annet enn for å lufte vettet litt innimellom. Men det får du jo gjort her i bloggen på en både konstruktiv og kreativ måte, så da håper jeg du er fornuftig og holder deg i ro noen dager til og frastår fra de fleste impulsive og ikke- velgjennomtenkte sprell som omhandler utenomdørslige og volumiøse aktiviteter 😀

    Jeg støtter definitivt ideen om å legge inn en kontraststripe i overgangen mellom ermer og bol. Kanskje til og med flere striper – Striper er tøft 🙂

    • lisbeth58bula sier:

      Nei, du sier noe ang. det første der. Får ta en tur til legen igjen dersom feber skal komme og gå de neste par dagene.. forøvrig er vettet ganske viktig å få lufta etter så lang tid for jeg kjenner at selv om det sitter laaangt inne hos meg å bli nedtrykt – og jeg har fabelaktige evner til å underholde meg selv- så ER det godt med litt annet enn sosiale medier. Det er noe tredimensjonalt flott med ekte mennesker, da 😀
      Takk for innspill med stripene. Mange striper kan jeg ikke ha pga at han har synsutløst epilepsi, men noen gjentagelser kan være tingen, ja. Takk for den ideen!
      Så langt hadde jeg ikke tenkt, bare at det var dumt jeg ikke hadde tenkt på det før, så kunne det vært en stripe på ermet og bolen i starten også. ..

  2. bente sier:

    Næmmen stakkars deg, masse god bedring. Håper det snart går din vei og du kan begynne å finne igjen formen, men ikke stress med det. Når det gjelder genseren syntes jeg forslaget til Petronella var bra. Gå for noen striper før du setter alt sammen. Kos deg med strikk og lesing.
    God bedrings klem fra Bente

    • lisbeth58bula sier:

      Takk. Hyggelig å høre fra deg .-) Håper alt er bra med DEG, Bente!? Får se å skaffe meg et «stripenøste» for det er ikke lenge til jeg skal sette alt på en pinne!

Legg igjen en kommentar

