Søndagssysler


Det er søndag. For min del er det langsomhet, sparer på kreftene til halv arbeidsuke. Skal jobbe litt med elevplaner, men det blir mest ski på tv, strikkekurv og så skal jeg lage en forhåpentligvis litt interessant kjøttpudding, noe jeg ikke har laget på veldig mange år.

   

Akkurat nå er det lunsj, en omelett med litt frest salami,  tomat,paprika og cheddarost. Her er en som har store forhåpninger før hun blir bedt om å legge seg ned og slutte å stirre på eieren av omeletten. (Han er kjent for å gi etter på et eller annet tidspunkt)

Ovenfor nevnte omelettinnehaver kom tidlig ned fra hytta i formiddag. Han dro opp i går med 17 sekker ved så vi også har litt til sommeren og slipper og bære det på stien inn fra bilen. Det spøker for snøen i påskefjellet, men det får vi ta når det kommer.. Han tok et bilde ved hytta og jammen ser jeg det har minket på snømassene ja!

I am taking Sunday on in slow motion trying to conserve my energy for tomorrow when I start working 50 % on Monday and will spend some time today planning. Right now there’s biathlon on tv, craft basket and lunch. Emma is eyeing the owner of the lunch omelett with salami, pepper, cheddar and tomato knowing he has a history of giving in. The aforementioned omelette owner came back from the cottage early today. He brought 17 bags of wood up there so that we also have firewood for the summer season and won’t have to carry it in on the trail from where we park the car. There is significantly less snow up there now compared to last time we were there. Easter at the cottage might not happen if this warm weather continues.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Søndagssysler

  1. petronella sier:

    God søndag i sola Lisbeth. Den omeletten så veldig fristende ut. Jeg inspireres til å lage omelett til middag for meg selv. Er alene i dag og nyter stillheten 🙂

  2. Janne sier:

    Den omeletten så veldig god ut ja, skjønner godt Emma jeg 🙂 Jeg må være så ærlig og si at det gleder meg enormt at det minker mer og mer med snø på fjellet. Men skjønner jo godt dere som har hytte bekymrer dere for om det er snø til påsken eller ikke.

    Ønsker deg en fin fin uke og lykke til med jobben igjen, fortsatt god bedring fra meg over gjerde. (Eh Setesdalen blir vel mer korekt nå 😉 )

    • lisbeth58bula sier:

      Håper du har det fint der du er og.. ser sånn ut av det lille jeg finner (FB.. hihi)
      Å, tro meg, jeg skal nok finne meg godt til rette med hjemmepåske også jeg! ;.)

Legg igjen en kommentar

