Cupcakes og bøker


Tenåringen og en venninne bakte cupcakes i går. En venninne fyller 18 idag og skulle få dem på skolen i morges sammen med gave. Jeg fikk smake en og den var selsagt både pen å se på og god på smak!

Selv tenkte jeg at jeg skulle prøve meg på Leselogen Maana om kvelden. Jeg tenkte at å gå dit hvor seks leseglade damer skal snakke om bøker frigjorde meg fra å snakke for mye med min enda noe rustne stemme. Det var forsåvidt greit selv om jeg nok fikk sagt- kanskje litt for negativt, har jeg tenkt etterpå- at jeg ikke likte Norwegian Wood. De andre likte den, kanskje med mulighet for en til som ikke var så begeistret, men hun var forsiktigere enn meg med  si noe om det. En av de andre sa også at Murakami kanskje får litt ekstra positiv omtale i Vesten fordi han for oss er litt «eksotisk».

Nå er vi igang med ny bok ; Ian McEwans Omforlatelse. Den fikk jeg tak i på engelsk på biblioteket  og har begynt å lese. Jeg bnegynte på den en gang før, faktisk, men var så rastløs for lesing at jeg ga opp. Men jeg vet jeg kommer til å like å lese den fra inntrykket jeg fikk sist og jeg har også sett filmen. Det å ha stt filmen før man leser hele boken er litt bakvendt for meg, men det å skulle diskutere den med andre leseinteresserte er en voldsom spore kan jeg merke.

I am having all kinds of trouble blogging in WordPress today, so  this is my third attempt. All the English text disappeared a second ago; so I’ll just say; Carly and a friend made the cupcakes last night, I went to my reading group and laughed so much I have to rest my voice today and above is the next book we’re reading.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Image | Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til Cupcakes og bøker

  1. petronella sier:

    Enig med deg – Jeg liker også best å lese boka først, og deretter se filmen =)

  2. lisbeth58bula sier:

    Denne boka er igrunnen en fryd å lese selv etter å ha sett filmen, heldigvis. Og det hjelper veldig å vite at man skal diskutere den med andre leseglade etterpå selvsagt. Jeg var ikke klar over hvor mye det skulle bety, faktisk.

Legg igjen en kommentar

