Sånn går no dagan


…som det heter. I går ble det ikke noe blogging. Følte meg ikke noe særlig etter den lange formiddagen på legesenteret, så jeg pakket meg inn i ullpledd, tok kaffen på termokanna og leste hele formiddagen på sofaen, halvt liggende. Det betydde et kjempestøt for Murakamilesingen, så i dag tar jeg siste delen tenker jeg. Har en liten kladdebok jeg noterer i og siden jeg kjøper engelske pocket, så streker og styrer jeg i boka og. Litt ekstra artig å lese når en vet at det skal diskuteres med andre bokinteresserte også- til og med når Murakami ikke er i favoritt-kategorien.

Til middag fant jeg en frossenpizza i fryseren så den tok vi «instant» versjon av. (terningkast 1, spør du meg) Da hadde jeg vært til lading hele dagen så jeg kom meg på konferansetime, som jo er gjort i en fei, ett kvarter på hver av de to lærerne, leverte bøker på biblioteket og slo av en kort prat der før det bar hjem til lenestolen. Det var visst ikke mer som skulle til med denne stemmen min. I dag er jeg raspete når jeg snakker og det er liksom en «knute» på den ene siden inni halsen. Da legen sa jeg burde bli helt bra i stemmen før jeg underviser – og det kunne ta tid, så synes jeg han tulla fælt.. Kanskje han ikke er så tullete som jeg tenkte.. Uansett; jeg prøver ut energi-nivået med husarbeid i dag!

Apropos bøker så kom det en bokpakke i posten. Det har jo vært salg på Tanums netthandel og da kjøpte jeg to romaner, en av Stig Sæterbakke som er et nytt bekjentskap for meg, og en vi skal lese i april i «Lese-logen» (vi i lese-ringen må jo ha et navn, ikke sikre på om vi skal ha et stedsnavn fra et av områdene her i kommunen knyttet til Leselogen , men vi må jo skrive det på gammeldags måte, ihvertfall. ..Intern humor er antakelig i ferd med å utvikle seg allerede etter to møter i denne gruppa!)

To håndarbeidsbøker tok jeg også med, de kostet omtrent ingenting.

Yesterday was spent on the couch  under a blanket reading and drinking coffee most of the day. For supper I found a frozen store-bought pizza. (crap food if you ask me). By the late afternoon I had been laying around charging up the batteries enough to go to the parent teacher interview for the Teenager. That was two short meetings with teachers and afterwards I stopped in at the library with some overdue books. A short  but nice conversation there too. And now my voice is raspy and there is » a knot » on the right side of my throat. My doctor mentioned that I shouldn’t go back to teaching before my voice is okay, and I thought he was a bit silly saying that. Maybe he wasn’t… Today I am trying out my energy level with some housework!

I bought some books on sale on the web, the one is by an author who just died, I didn’t know of him before, but now I’ve heard so much of him lately that I wanted to read one of his books. The other one is the reading groups April book. I also bought two craft books that cost next to nothing.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Sånn går no dagan

  1. petronella sier:

    Syns du velger ut interessante bøker – og ofte finner du bøker jeg aldri har hørt om eller forfattere jeg ikke har vært borti før. Det inspirerer meg Lisbeth =)

    • Lisbeth Bula sier:

      Neimen, det var hyggelig å høre! 🙂 Jeg satt igår og lurte på om jeg burde følge opp litt bedre med hva jeg synes når bøkene er lest… Jeg prøver å henge med på TV, radio og nett med hva som kommer av bøker og høre litt om dem, kanskje det er det som gjør at jeg finner bøker av g til som ikke «alle» har lest

  2. Kristine sier:

    designstrikk til barna ? er vel en stund til barnebarn ennå, skjønt jeg vet av erfaring at de kommer fortere enn man skulle tro.

Legg igjen en kommentar

