I vinden!


Å hildrande du for en natt! Det begynte å blåse i går ettermiddag og i løpet av natten bare økte det på til et punkt der jeg kjente det rista i huset- og jeg er ikke den som pleier å våkne av nattevind. Ute er det som tjukk graut der vi vanligvis kan se himmel og fjellsider. Her vi bor kan det blåse voldsommere enn mange andre steder i den lange, trange dalen vår, men dette må være en av de verre nettene. Det blåser fremdeles og jeg som ikke er frisk, er ikke akkurat fristet til å gå ut, men jeg måtte ut å hente diverse løsøre som hadde tatt lengre og kortere turer. Den ene matten foran døra fant jeg ikke, resirkuleringsboksen for  småelektrisk er borte hvis ikke Mannen har satt den i garasjen (hvilket jeg ikke tror men ikke har sjekket), den ene lykta på trappa er knust. Alt dette burde jeg tatt i går kveld, men jeg var faktisk ikke klar over at det skulle bli så forrykende vilt, også på den siden av huset som vanligvis er i le. Heldigvis ser det ut til at ingenting har falt ned fra taket. Nå er det innetid i ponchoen, jeg satte alt inn på å hvile, hvile igår og det betalte seg; ikke fullt så gærent å våkne og stå opp og starte dagen i dag.

What a crazy, windy night it has been. I rarely wake up from high winds after falling asleep but last night the house shook me awake a few times. Seems like no tiles are off the roof though, luckily! A few other things had to be gathered from far and near, a couple of them I cannot even find. I had no idea it was going to be this bad when it started yesterday afternoon. Time for warm poncho and hot coffee indoors. I rested as much as possible yesterday and that pays off today; it was easier to get out of bed and get my day started.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

4 svar til I vinden!

  1. petronella sier:

    Et skikkelig drittvær. Det var slett ikke dette vi bestilte da vi la inn bestilling om vårfornemmelser, var det vel? Det er dårlig vær her også – snø og vind – Fysjameg! Men men, det går helt sikkert over veldig fort, og da titter sola og vårfølelsen frem igjen. Det blir fint – og så har vi noe å glede oss til 🙂

  2. Janne sier:

    Ja, det blåste skikkelig i natt. Hans Olav måtte ut i nattens timer og rydde bort ting som bråkte veldig, som sørlandskuffa, melkespannet etc, han håpte ikke naboene så han hehehe.

    Selv våknet JEG også av vinden, jeg som ikke hører noen ting når høreapparatene mine ligger på nattbordet. Våknet av at huset ristet. Vi bor vel ganske så utsatt til i denna dalen våres 😉

    • lisbeth58bula sier:

      Jeg og våknet- noe jeg omtrent aldri gjør av vær! Jeg tror aldri før jeg har kjent at huset ristet, altså! Jeg så ikke naboen, hihi. Hadde jeg vært så våken at jeg hørte han, så hadde vi vel møttes der ute, for ene lykta mi er knust, og dagen etter måtte jeg ut på leit. Et par ting har jeg ikke funnet igjen en gang!

Legg igjen en kommentar

