Banana(d)rama.. eller da jeg skulle se om jeg orka no’


Så tok jeg fram kjøkkenmaskin-vidunderet, moste de 4 overmodne bananene og fant en banankakeoppskrift på Det Søte Liv. Hadde noen hasselnøtter i skapet istedet for sjokolade. Maskinen gjorde sitt, ovnen skulle gjøre sitt og jeg satt og hvilte meg, da. I de 50 minuttene det skulle steke + 20 minutter til da det ikke syntes å være nok. Avkjølte og hvilte litt mer.. Smakte…. på deilig banankake, men ekkel  og altfor lite stekt i midten. Men så har man jo kniv. Så nå er det som ER stekt tatt vare på. For det er jo godt. Og jeg orka det. På en måte..

So I wanted to see if I could make a cake and not get exhausted by it. Had bananas that were beyond ripe. Have kitchen machine!  So I mixed and let the machine do the work. Into the oven for the 50 minutes required… plus 20 more  because it seemed necessary. I rested. Cooled cake and rested some more. Tasted lovely banana cake with yucky , raw centre. But one does have knives so now the baked parts are left. ‘Cause that’s tasty. And I handled the little work involved. In a way…

 

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

2 svar til Banana(d)rama.. eller da jeg skulle se om jeg orka no’

  1. Janne sier:

    Å så flink du er :o)

    Selv så sitter jeg og knoter med fellinga på votten min, får det ikke fint. Ble så sint i sta at hele strikketøyet havnet vegg i mellom hehehe. Sånn blir det vet du når en ikke skjønner oppskriften. Men men før vel tilbake til votten min og se om det blir bedre nå da når jeg har lagt den litt fra meg 😉 Ha en fortsatt god bedring.

    Klem

    • lisbeth58bula sier:

      fellinger er et hodebry ofte. Selv har jeg satt meg i hodet å lage pene hælfellinger på sokker i år, og siste paret ble veldig bra, så da er jeg optimistisk. (Skulle bare mangle, jeg har jo visst hvordan i årevis..) Lykke til ed votten(e)

Legg igjen en kommentar

