Vikar i mitt hus. Eller også:hvor frisk man må være for å være syk!


Studenten kom jo hjem denne uken og ville være vikar i skolen om mulig. Ja, med syk lærermor – som attpåtil skal være sykemeldt en hel uke så var det å kastes rett ut i det. Med div beskjeder og ordrer harket og hostet fram av kontaktlærermora i hjemmets sofa. I ettermiddag kom hun hjem med stabler av bøker og jeg brukte den lille stemmen jeg hadde til å assistere litt i detaljplanleggingen av morgendagen. Det tenker jeg blir på stell!

Ellers ble dagen brukt til å dra mitt varme hode og mine kalde hender . og resten av meg- tidlig ut av sengen for å fremskaffe sykemelding fra fastlege – som kunne konstantere at det der var ren vrangvilje jeg hadde opplevd på legevakten. Jeg kunne fått den der. Han tryllet fram et par andre remedier som kunne trenge påfyll for «gamle madammer som meg» når jeg først nå en gang var der. Og heldigvis slapp jeg å sitte lenge å vente uten time- kanskje ca tre kvarter. Det er nok når energien er på bånn.

Men så skal man jo levere reseptene på apoteket. Det tager sin tid det også selvsagt. Og til syvende og sist ble det ikke noe antibiotika igjen til meg, «for de var omtrent tomme lørdag»- så da fikk jeg ta turen etter varelevering.

Ut igjen en stund etter varelevering! Nei-skulle du sett; de var gått tomme igjen! Men så kunne de trylle og gi annen dosering med selsamme medisin og vi regnet og kalkulerte og kom fram til hvor mange og hvor ofte. Hjem igjen.

Jeg er liksom en smule vissen nå etter middagsoppvasken er ryddet og oppvaskmaskina har gått sin kveldsrunde. Man skal visst være ganske frisk for å være syk!

The student wanted to teach if anyone got sick at the schools when she stays home this week. Well, with the mother at home sick it was right on task this very morning!

As for my part I had to drag my sorry self out of bed early to get a doctor’s notice for work. Not good with warm head and cold hands etc.. My GP said it was compeletely unnecessary for the ER to refer me to him for that- like I thought. Luckily I didn’t have to wait long without an appointment this time; less than an hour.

But; one has to take prescriptions to the pharmacy. That is no quick  business and by the time it was my turn they were sold out on  the antibiotic. I vould come back upon after they got new supplies in in the afternoon.

Out again in the afternoon. And the pharmacy had run out again! But we found the same antibiotic with a different dosage and calculated how to administer it in the end.

Between this and trying to help the substitute teacher with some advice for tomorrow with my somewhat pitiful voice I am concluding: It takes a pretty healthy person to be sick!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Vikar i mitt hus. Eller også:hvor frisk man må være for å være syk!

  1. petronella sier:

    Huff – det der høres ikke godt ut. Riktig god bedring fra meg =)

  2. Kari sier:

    Ja, det er ikke bare enkelt å være syk, men nå håper jeg at du kan være pasient i noen dager sånn at du blir fortere frisk 😉
    God bedring!!!
    Vakre tanker fra K@ri*

  3. Janne sier:

    Huff da, dette var ikke bra Lisbeth. Jammen bra jeg ikke bulket bilen din i dag da oppå alt dette 😛 Ønsker deg en riktig god bedring Lisbeth.

    Jeg går ut i langfri på onsdag og har planer om å gå meg en tur. Så om Emma har lyst til å bli med får du bare si til så tar jeg med meg henne med glede 🙂

    • lisbeth58bula sier:

      Jeg sier takk med en gang jeg, Janne. Med tenåringer som sakl både hit og dit noen ganger er det alltid fint med en til som går tur med hund 🙂

Legg igjen en kommentar

