Hjemme igjen


Vi har kommet hjem fra fjellet. Det var nødvendig. Jeg ble bare dårligere og dårligere. Nå har jeg vært på legevakten og fått vite at jeg har halsbetennelse og blitt utstyrt med antibiotika og slimløsende og resepter på det samme. Men jeg må si jeg blir forundret om et par ting: hvorfor vil legen der alltid gjerne ha kontant betaling men sitter aldri på så mye som ei krone i vekslepenger. Mer enn en gang har jeg sett dem grave i egne lommer – uten hell. Jeg kan visst heller ikke få et par dagers sykemelding der- det må jeg da sette meg på fastlegens kontor mandag morgen for å få, uten avtale med håp om langvarig venting. Artig! Not!
Uansett: nå har jeg spist middag med tenåringen, studenten og kjæresten foruten mannen i huset- som sto for maten. Så har jeg fått servert kaffe og Kvikklunsj i «gamlestua» av studenten og nå ligger jeg under pleddet og hører podcaster av Bok i P2 og har mottatt noen flere bøker fra Tanum og skal pløye litt aviser. Joda- selv halvveis nede for telling er detmulig å foreta seg noe kombinert nyttig/hyggelig

I have a throat infection. I have a need for laying on the couch

20120226-163651.jpg

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Hjemme igjen

  1. bente sier:

    God bedring, jeg er også veldig forundret over at legevakta ikke sykemelder når de ser at det er påkrevd. Er denne ordningen kommet i orden for at vi skal betale mer enn nødvendig for legetjenester og bruke unødvendig tid på å oppsøke lege? Jeg kjenner jeg blir sur av ordningen. Håper du slipper mye venting til mandag. Ta vare på deg selv

  2. Janne sier:

    Enig med Bente over her. Du får ha lykke til på legesenteret i morgen, og så få vi håpe du kommer fort inn. Ellers ønsker jeg deg en riktig god bedring Lisbeth og ta vare på deg selv. Klem fra naboen (som ikke vil bli smittet ;))

Legg igjen en kommentar

