Lørdagen kom med alt jeg trengte


Det gjorde aldeles ingenting at alt ble satt på vent fredagskvelden. Jeg var oppe ganske tidlig of har fått unna akkurat så mye jeg ville OG hatt tid til  å gå på hyggelig lunsjbesøk i tillegg. Jeg har lest og lest; i aviser og bøker, jeg har strikker litt, jeg har sovet lenge på sofaen, og nå skal Emma og jeg snart ut å gå i frisk luft for så å vende tilbake til en varm peis.

   

Jeg leste en omtale av nyutgivelsen av Hans Falladas roman Alle Dør Alene, en venninne snakket om den på telefonen i går. Etterpå gikk jeg bort i bokhylla…. det VAR den vi ga Mannen i Huset i engelsk utgave til jul! Snakk om å reagere seint! Spørs om ikke jeg må tjuvlåne den en gang. Jeg har lest ferdig novellen Kappen av Gogol til neste litteraturgruppe møte. Det var en god leseropplevelse, ikke tung lesing. Jeg likte språket og gleder meg til å diskutere de forskjellige aspektene ved novellen til torsdag.

I do not regret that I put everything aside for relaxing last night. I have had time to do lots of housework, I have had time to go for a nice lunch visit. I have read and read: in books and newspapers, I have knit a little, had time for a nap on the couch and now I will soon take a walk with Emma in the crisp, cold air before returning to the warm fireplace..  I finished reading the short story The Overcoat by Gogol and am looking forward to discuss it in the reading group on Thursday.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Lørdagen kom med alt jeg trengte

  1. Benedicte sier:

    Takk for hyggelig kommentar! Jo, de sokkene er helt fantastisk nydelige, oppskriften likeså, velskrevet til fingerspissene, uten en eneste norsk omtrentlighet, men makan til maskevarianter skal det letes lenge etter 🙂 Vridd rett, vridd rett sammen, vridd vrang, og vridd vrang sammen, samt en og annen knute. Jo også en fantasilliard vrange masker 🙂 Jeg har kommet halvveis på del 4, dvs fot, blir garantert med ved neste annledning, for at sokker er en praktisk ting, kan ingen komme fra 😉

    Kos deg på kveldstur. Her blir det nok 007 og mere mysteriesokk før herrene Lukkøye og Blund dukker opp 😉

Legg igjen en kommentar

