Å lese bøker (On reading books)


Jeg er blitt med i en litteratur -gruppe som jeg gleder meg til å delta i . Det er ikke avgjort så veldig mye rundt det enda annet enn at vi skal møtes en gang i måneden og diskutere bøker vi velger ut og leser. Til neste gang skal vi lese en novelle av forfatteren Gogol: Kappen.

Biblioteket fikk tak i flere eksemplarer for oss og mitt eksemplar er gammelt. Jeg liker å holde den, lukte på den og bla i den. Nå er jeg spent på om det blir like fint å lese den. Det skal brygges te med honning og startes straks!

I have joined a reading group and I am looking forward to the monthly meetings we are going to have. First task is reading a short story by the author Gogol. The book they got me at the library is an old one. I like touching and smelling it, leafing through it. Now I hope I’ll enjoy reading it as well. Tea will be brewed and the reading will begin instantly!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

4 svar til Å lese bøker (On reading books)

  1. petronella sier:

    Oi – De gamle russiske forfatterne er egentlig spennende å lese. De skrev skrev ganske omstendelig, men jeg liker det. Har lest både Tolstoj, Leskov, Gorku og Pasternak. Kanskje jeg bør prøve meg på Gogol en gang også. Fint om du legger ut en liten leserkritikk i forhold til hva du yns om novellen. God lesning =)

  2. livetleker sier:

    Den må jeg lese. For et par uker siden leste jeg faktisk en russer med klassen min; ei novelle av Anton Tsjekov: «Jeg får ikke sove.»

Legg igjen en kommentar

