Noen kom meg til unnsetning! (somebody come to my aid. please!)


Det knirker i sneen når man er ute og går, det er spinnkaldt å ta hundeturer. I morges viste det 17 ved utgangsdøra, 22 når jeg kom ned på jobb. Klasserommene holder såvidt mål, i morgen skal det trekkes i stillongs og/eller  ulltrøye enda jeg hater å gå inne i denslags. Jeg har gudskjelov fått meg nye vinterstøvler og tærne mine fryder seg samme hvor kaldt det er mens Emma og jeg er ute. Rundt halsen stapper jeg økologisk ull, på hendene tovede votter og på hodet en hjemmestrikka pøs av en lue som en gang for alle beviser at jeg gir en god dag i hva du synes om min framtoning der jeg trasker ivei.

Men altså; noen må komme meg til unnsetning og hjelpe meg å overbevise Mannen i Huset om at kommende helg overhode ikke er skapt for scooterkjøring, for ikke å snakke om å parkere en bil i et døgn eller to. det meldes pluss minus 25 kuldegrader ved Møsvann. Jeg har vært tydelig når det gjelder mitt fravær når det gjelder denslags galskap. Men som vanlig teller ikke mine overbevisende argumenter når det gjelder hva han selv vil gjøre. Hvis ikke jeg klarte å overbevise han i kveld- med overtalelser, trusler og  skarp ironi, ja, da vet jeg ikke…. Jeg har sagt jeg ikke kommer å redder hverken han eller bil om han skal leke ekstremsport-utøver. Så det så! (og dette blogginnlegget er selvsagt enda et argument, offentlig uthenging skal det være. Jeg vet du leser der du sitter!!

There is a crazy cold here, – 17 C this morning, 22 by the time I arrived at school . The snow sounds crisp when I’m out walking the dog. I put ecological wool around my neck, felted mitts on my hands, a woolen hat on my head; the sort that will prove beyond a doubt that I don’t give a hoot what you think of my appearance when cold out! Thank goodness I have brand new boots that makes my toes nice and toasty no matter what!

BUT: I need someone to help me convince the Man of the House to stay away from the mountains this coming weekend. They call for plus minus 25 up at the cottage and that is just not the type of weather when you should «enjoy» snowmobiling let alone leave your car for a night. It would be defined as shere insanity. I have made it clear that I myself will be absent, but he still thinks he should go by himself. My convincing arguments are of no importance, seemingly.. If tonight’s threats of not coming to his aid under any circumstances won’t help, my begging and cynical use of irony will scare him into abandoning the planned undertaking, then somebody help me please! This blogpost ist of course yet another attempt at talking him out of it, a public display to shame him into leaving the thought behind. – And I know you are reading it; you whom it conserns!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

5 svar til Noen kom meg til unnsetning! (somebody come to my aid. please!)

  1. petronella sier:

    Oi Oi – HALLO ektemann! Nå må du høre på kona di – Det er kaldt ute. Man leker ikke med naturkreftene!
    Sånn – Nå kan du bare vise mannen din denne bloggkommentarer, så hører han nok på fornuft. (Lykke til) 😉

  2. lisbeth58bula sier:

    Hihi, takk! Virker det ikke kan jeg alltids ty til flere metoder,gjemme bilnøkler, punktere dekk..

  3. Kristine sier:

    du kan jo minne ham på at du har reddet ham fra fjellet en gang før, mener jeg husker det ?
    Dessuten så tar det maaaaange timer før hytta blir varm

  4. Bubba sier:

    Yadda Yadda Yadda blah blah Blah

Legg igjen en kommentar

