Tilbake til hverdagslivet med ull i hånd (Back to everyday life with wool in hand)


Så startet 2012’s første arbeidsdag med kurs på Gaustablikk og jeg hadde med strikketøyet, noe det viste seg at flere damer hadde, et par til fra min skole 🙂 Jeg var i strikkemodus så jeg strikket opp alt jeg hadde med av garn  mens det enda var tre kvarter igjen av kurset. Jeg har kommet forbi midtstykket og halsåpningen (som jeg synes er liten!) og begynt på de 40 cm som skal bort til andre erme på den tverrstrikkede ponchoen. Det begynner å bli et tungt strikketøy- og ualminnelig varmt! Ikke rart kanskje, med en tråd mohair og en tråd alpakka/ull.

The first workday of 2012 took place at Gaustablikk and I spent it knitting while listening to the lecturer together with a few other knitters among the audience (two from my own school) . I knitted up all the yarn I had brought before the course was over and have now knitted from the one sleeve across the hole for the head -which seems a bit small to me- and getting towards the last sleeve.. It is starting to get heavy handling and very warm to hold. No wonder since it is one strand mohair and one alpaca/wool.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

3 svar til Tilbake til hverdagslivet med ull i hånd (Back to everyday life with wool in hand)

  1. K@ri sier:

    Du er rå! Og det blir lekkert 🙂 Og d frister…..
    Mon tro hva jeg skal strikke i morra?
    Hmmmmm! Jeg tror jeg heller gjør alvor av å bestille en ny symaskin jeg 🙂
    Vakre tanker fra K@ri*

  2. Birgitte Sjøtveit sier:

    Fabelaktig strikketøy!!!! (hva fikk du ut av kurset ellers? Hi hi)

  3. Vibeke sier:

    Det ser ut til å bli veldig fint! Vi har forresten kommet omtrent like langt. Jeg har gått tom for garn, det gikk med mye mer en forventet. Det ser ut som Kid-silken jeg bruker er mye mer lodden enn den mohairen du har. Ganske drøyt strikketøy med lange vrangomganger…:)

Legg igjen en kommentar

