denne bloggen ( this blog)


Jeg har blogget i fem år. Det har ikke handlet om en eneste politisk sak. Likevel er jeg et politisk menneske, hvordan går det an å ikke være det?! Jeg har neppe nevnt noe av åndelige dimensjoner heller til tross for at jeg har vært opptatt av store eksistensielle og åndelige spørsmål siden jeg var 12, minst. Det er ting jeg har vært igjennom som er verdifullt å dele med andre, men jeg gjør det ikke her. Det er erfaringer jeg har gjort meg som kan være verd å bidra med. Jeg har en dyp uro for store ting i verden og en indre skrekk for noen av de nærere ting i mitt lille liv.. Jeg har store gleder jeg ikke deler fordi det blir privat også for andre involverte som ikke ønsker å være en del av min blogg. Du hører ikke om noe av dette her inne. Slik bestemte jeg det, slik har jeg fortsatt det, slik blir det nok også fremover. Du kjenner bare overflaten av meg her inne. Å bare se den kan beint fram gi deg et feil bilde til og med, eller bare gi deg et inntrykk av min generelle personlighet med de mest vanlige sider av mitt temperament og  noen av mine interesser. Spiller ikke stor rolle. Det er jo bare en blogg. Om håndabeid, hus, mat, boklesing og familieliv og sånt no’. Så alt jeg skal si deg på årets siste dag er at jeg fikk  tak i glassunderlag fra SIA til halv pris i går! Og det er jo slett ikke viktig. Bare artig for meg. Ha en god nyttårsaften, kjære leser.

I have blogged for five years. It has not involved me writing about one single political case yet I am a very political person, who isn’t!? I have hardly mentioned any spiritual questions let alone tried to answer any, yet I have been pondering existential matters since at least the age of 12. There are things I have been through that might be worth sharing with others, valuable skills I could communicate something about, yet I don’t. There are great joys I don’t write about because it may involve others that hasn’t chosen to be a part of my blog and I am also conserned for big worldy matters and little personal issues that I never mention here. This is the way I decided to blog, it will continue like this.. You only know me partly if your read my blogs, it might downright give you the wrong impression or give you an understanding of my  personality in general, my temperamental traits and some of my many interests. It doesn’t matter. It’s just a little blog about crafts, my house, food, books I read and stuff like that. So all I want to say on the last day of the year is that I came across glass coasters from SIA on sale, 50% off yesterday! And that is not at all important! Just fun for me. Have a good New Year’s Eve, dear reader.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til denne bloggen ( this blog)

  1. Vibeke sier:

    Din blogg og du bestemmer akkurat hva du skal skrive! Riktig godt nytt år til deg LIsbeth! 🙂

  2. livetleker sier:

    Det er det som er bloggingens velsignelse. Man gjør som man vil. Bloggingen kan også ha sin forbannelse. Selv blogger jeg både seiere og nederlag, politikk og jobb, .- men akkurat som deg er jeg veldig bevisst på hva som slipper gjennom, og ingen skal tro at bloggen miner meg. Den er bare små, små fragmenter av det som er mitt liv og min personlighet.

    Godt nytt år til deg.

  3. Janne sier:

    Din blogg og du bestemmer. Men må bare få sagt at jeg liker bloggen din som den er. Liker det du skriver og se på bildene dine.

    Ønsker deg og dine en riktig godt nytt år

  4. Birgitte Sjøtveit sier:

    Åhhhhhh de var vakre????? Har de fler???????

Legg igjen en kommentar

