Jeg må ha vært veldig snill…


Jeg er blitt så gammel at gaver ikke burde ha stor plass i julen.. men jeg fikk jo så fryktelig mange flotte gaver at jeg bare må blogge om det! Jeg er veldig glad i glass, spesielt på stett. Det gjør borddekking så fint synes jeg.  Den lille skålen vi har hatt molter i på bildet ovenfor er fra Mannen i Huset. I år fikk jeg to fine stetteting fra døtrene mine. Er de ikke fine!?

 

Som om han ikke har handlet nok så kjøpte Mannen også disse telysholderne i fattigmanns-sølv- stil med fat (den røde duken skinner litt vel mye i sølvet her på bildet da, men):

Av Mannen fikk jeg også en stavmikser i tillegg til IPhonen, wow! Og av mamma fikk vi kjøkkenmaskin, det har jeg ønsket meg en stund, siden jeg liksom er mer opptatt av litt eksperimentering i matveien nå enn før..

     

Venninnen her hjemme fra Japan som vanlig og hun hadde kjøpt en gavepakke med forskjellige ekslusive syltetøy og marmelader, den med ingefær prøvde vi til ostene i går, helt nydelig!! Jeg fikk også et par tovede ting fra Mongolia! Et gryteunderlag og en grytevott. Dertil var det også lagt i en rød «kurv» til strykejernet; det kan brettes ut og brukes til småplagg der det bare er unødvendig å dra ut strykebrettet. genialt!

   

Døtrene fikk hver sin kopp i en serie (kjøpt her i Norge) av henne; de er så søte at jeg måtte vise dem her:

Av søster og svoger m fam. fikk vi 2 skinn vi kommer til å ha på hytta etterhvert, men foreløpig bruker vi dem i stua 🙂 Av henne fikk jeg også garn fra Fanø m pannebånd oppskrift og en lydbok som jeg skal starte på så fort jeg er ferdig med biblioteklånt lydbok!

Fra niesen min fikk jeg en kalender for 2012 med merkelige familiefotoer som får deg til å enten dra på smilebåndet, riste på hodet  eller skogger-le! Og jeg kjøpte selv et spill til oss for jula som jeg håper vi snart kan ta en spillekveld med!

   

I must have been a really good girl this year! All these gifts I got even though I am so old that gifts really are not the part of Christmas  that has much significance! Top: Glass from The Man of the House and two more from my daughters, little blender from Hubby (in addition to the IPhone!) and kitchen machine from Mom for the two of us together. My girlfriend who is home from Japan as usual for Christmas gave us the gift package of beautiful , yummy preserves and cookies and I got the feltet Mongolian kitchen things you see aboe together with the iron basket that folds out as protection underneath the clothing you iron. The girls each got a cup each, they’re so cute I had to post them. Bill and I each got a fur each rom my sister and brother-in-law and we intend taking them up to the cottage for sitting on outside, but for now we use them in the living room 🙂 From my sister I also got the audiobook and the yarn with a pattern. Our niece gave us the calendar of funny family photoes that puts a smile on your face- or makes you laugh out loud and I bought ourselves a game I hope we can enjoy this Christmas.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

Ett svar til Jeg må ha vært veldig snill…

  1. Hanne sier:

    Utrolig mange flotte gaver. Og Alias-spillet er bare knall-artig.
    Ønsker deg et herlig 2012!
    Pludrehanneklem

Legg igjen en kommentar

