Også var det lillejulaften.. og julaften… og 1. juledag…


Og vi foreberedte og vasket og stelte i stand. Vi pusset sølv og handlet inn siste rest, vi vasket klær og pyntet ferdig.. uten egentlig å ha for stram timeplan. Vi hadde tid til vårt sedvanlige roastbiff-smørbrød og juleøl, og en smak av akevitten, på lillejulaftens kveld med tv ..som datt ut og tok fra oss halve Hjemme Alene filmen.

Så kom julaften og siden lyspærer bestemmer seg for å gå sent på kvelden før så var det atter en gang ut i verden for å kjøpe nye. Man har da et laaaaager av lyspærer – men selvsagt ikke DE lyspærene! Og da kommer man selvsagt hjem med en fullstappet bærepose med div andre ting i tillegg til lyspærer, ingen av disse nevnte ting er forsåvidt nødvendige! Så dekkes bordet og ribba godgjør seg i ovnen. I år var den bare superb om «jeg sjæl ¨skal si det!

Av alle dager i året glemte jeg å ta en helt nødvendig pille for spiserørsbrokket mitt før middag og kom ikke på det før jeg la meg, forundret over at jeg ikke merket noe som helst. Dermed sovnet jeg og våknet av at det føltes som svelget etset bort sånn tidlig på natten. Opp og ta pille, sitte en stund  i stua, sitte en stund å henge med et trøtt hode i senga. Sovne igjen… Våkne litt senere. Like ille, om ikke verre. Ny pille (to i løpet av få timer er vel ikke akkurat foreskrevet..), ta med dyna i lenestolen nede i stua og tilslutt sovne og våkne klokka sju av Mannen som kom ned til morgenkaffe. Opp i senga og sove til 11. Svimeslått og med en fabelaktig smak av metall i munnen. Kort sagt (det var det vel egentlig ikke..) en dag sånn litt på halv tolv etter en elendig natt. Men vi fikk da spist det  berømmelige 1.dags buffetbordet vårt i tretiden sammen med mamma. Det er alt jeg har gjort i dag. Satt ut stooore mengder mat- spist av det- og ryddet stooore mengder inn igjen. 

Og før og etter måltidet har jeg tilbrakt magfoldige minutter på mitt nye «leketøy» som Mannen uventet ga meg til jul. Jeg begynner å få taket på det. Og morsomt er det og, må jeg inrømme..

So we cleaned and organized, shopped, made the silver shine and prepared on the day before Christmas Eve- yet we still had lots of time to have a roastbeef sandwich with beer and a taste of the aquawit at night trying to watch Home Alone on TV, although the cable company had trouble that night and we got to watch half of it. For Christmas Eve we set the table for a traditional dinner of pork ribs, pork meatballs and pork sausage. And If I may say so myself: it was goood. The only thing was I forgot to take my daily pill for the reflux that gives me heartburn and infected sores in my throat. That turned out to mean a night of staying up a lot. How could I forget on the day of the worst dietfor this ever?!  So today I have been kind of in a haze from lack of sleep  but we have had our usual buffet spread, mom came over  and we have carried out loads of food and put loads of it back afterwards. For the rest of the day I have spent many minutes playing with my ne toy I got for Christmas , an IPhone. I am starting to figure it out, And it is fun I must admit!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Også var det lillejulaften.. og julaften… og 1. juledag…

  1. Kari sier:

    Til lykke med julen 🙂
    Ja, det ser ut som du «står han av» du også, og godt er da det, men jeg skjønner godt at det var feil dag du glemte medisinen din da, stakkars deg….. Håper det går bedre nå, og jeg regner med at du husker det resten av jula!
    Vi har spist oss gjennom den så langt, og når det tar nesten 3 timer å få koldtbordet frem, så er det syns at man blir mett etter vel en time? Godt var det i alle fall, og jeg tror vi har nok mat for resten av jula også 🙂
    Til lykke med nytt leketøy, – jeg kan ikke med sikkerhet se om det er en iPhone eller en iPad, men jeg er i alle fall enig med deg at det er kjekke leketøy uansett hvem av dem det er 🙂 Jeg har blitt alldeles «i-frelst», og pr nå skjønner jeg ikke helt at jeg fikk til dette med en pc, men sånn er det jo med vaner.
    Nå skal jeg finne senga i trygg forvisning om at Dagmar holder på å roe reka for i kveld. Det har vært rett så turbulent rundt oss, men vi tåler jo litt vær også da 🙂
    Mange vakre tanker og de beste ønsker for en god jul videre!
    Vakre tanker fra K@ri*

  2. lisbeth58bula sier:

    Tenker der har merka været ja! Det er en IPhone, Kari. Vi har spist og spist vi og, og med denne vinden spøker det for spaserturene!! Såvidt vi orker ut med hunden, jo! Men strikke og høre lydbok og lese er jo hyggelig inne! Håper resten av jula blir fin for dere der det muligens holder seg værhardt en stund fremover også.

  3. Janne sier:

    Høres ut som du har hatt en fin jul. Gratulerer med ny tlf. 🙂 Så koselig du/dere har gjort det. Ha fortsatt en fin jul.

Legg igjen en kommentar

