God start på førjulshelg ( A good start on the weekend)


Å du salige fredag – der vi ringte etter pizzamiddag , jeg fikk servert en kaffekopp og etterpå sovna jeg tvert i en times tid. Jeg høres vel omtrent ut som en pleiehjemspasient. Det har ikke vært en spesielt slitsom uke, tempoet har senket seg adskillig i forhold til for et par-tre uker siden. Men jeg rett og slett sliter med psoriasis inni og utenpå om dagen, det er lenge siden det har vært så hissig som akkurat nå, og da blir jeg veldig trøtt og slapp. Det tok litt tid før jeg skjønte sammenhengen sjøl…

Det er jo mørkt som en sekk når jeg drar til jobb og det samme er det når jeg kommer hjem, så bilder i dagslys er reservert helgen-om jeg kommer på det midt på dagen, da.. Det er kommet masse snø så julestemningen er sørget for der ute.

Jeg belager meg på litt av den langsomme strikkingen i kveld. Ikke for mye for armer og skuldre, men nok til å gi sjela en dose hygge og  erkjenne at jeg trenger en himla lang rundpinne for alle maskene som skal økes etterhvert!

Oh blessed Friday with a pizza ordered on the phone, a coffee handed to me afterwards and then a long snooze in the chair. I may sound like a patient at a nursing home although this week has been a lot slower than the previous weeks but to be honest; the psoriasis is acting up on the outside and the inside of my body and that leaves me tired and  a bit listless. It took me awhile to see the connection myself..

Outside it’s lots of snow now; it sets the Christmas mood. I leave for work in the dark and come home to the same so good photoes is impossible unless I try on the weekend during daylight. I am going to do some slow knitting tonight, not too much for arms and shoulders, just enough to enjoy – and to get to the increasing of an insane number of stitches that makes me see what an incredibly long circular needle I am going to have to knit with!

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

