votter på gang (mittens in the making)


Nepal garnet er 65 % ull og 35 % alpakka. Jeg strikker votter til Helenium Cowl på pinne 5.5 og den type votter der du kan løfte av tuppen så fingrene kan gjøre det som trengs om nødvendig. Men de blir litt store så jeg trenger råd om lett toving så jeg ikke krymper de for mye. bare nok til å bli litt mindre og varmere som følge av tovingen.

   

First mitten in a wool -alpacca blend done to go with the Helenium Cowl. A bit too big and i’d like to felt it a bit. Need advice so I don’t felt it too much though.. Anyone? Mitten made so you can open to get your fingers out if needed.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , . Bokmerk permalenken.

2 svar til votter på gang (mittens in the making)

  1. Maria sier:

    Kjekke votter som jeg gjerne venter på mønster på;-)

    • lisbeth58bula sier:

      Ja, men der er du jo! Og det var DU ja (mente jeg huska deg fra bloggen din.. som det er aaaaltfor lenge siden jeg besøkte.) skal prøve å få knota den ned i løpet av de neste dagene. Jeg brukte en enkel votte-oppskrift fra Liselotte (Slagt en hellig ko) og så endret jeg på den for å få den «flappen»..

Legg igjen en kommentar

