Tenåringer og deres mor (the teens and their mom)


Vi har to tenåringer som studerer i den ene stua , den ene skal ha historieprøve i morgen, den andre prøver å bruke uka til eksamensforberedelser på høyskolen. De fniser og ler, småprater og antakelig får de vel lest litt innimellom får vi håpe. Jeg vet ikke akkurat om julebrus er hjerneføde å anbefale, akkurat, men det gir antakelig litt motivasjon, hva vet jeg…

Selv har jeg fått unna en del som  var påkrevet på jobb og jeg regner med at det vil bli litt tid til mer nødvendigheter innenfor «kontortid» i morgen. Dermed tar jeg ikke fram noe som helst av skolearbeid i kveld, nå har jeg sittet så mye om kvelden igjen en periode at jeg har det helt oppi halsen for å si det som det er.  Pedagogikk-lesing og britisk og amerikansk bakgrunnstoff får vår unge voksne ta seg av i aften!

Jeg var selvsagt oppe hos garnforhandleren igjen før stengetid i dag. Studerte garnhyllene atter en gang, tok en prat med innehaveren, veide litt for og imot og endte til slutt med å bestille mørkebrunt av Lima og Kitten som skal strikkes sammen. Det var 17 kr for Lima fra Garnstudio, og 42 kr for Kitten fra Sandnes.  Jeg må smøre meg med tålmodighet i en ukes tid for de hadde ikke nok til hele prosjektet. det er greit . Armene mine tåler ikke så mye. Imens snile-strikker jeg på det som forhåpentlig blir et par votter tilhørende den blå Helenium Cowl -halsen jeg strikket i Nepal garnet. Hadde kjøpt inn til å strikke tilhørende votter fra før…

So I finally got to make the final , informed, decision on yarn for the poncho today and have now ordered the alpaca that was on sale coupled with the cheapest of the two mohair yarns. Dark brown it’ll be but I have to wait for about a week before the yarn arrives. In the meantime I am knitting a pair of mittens, slowly, my arms can’t take a lot of abuse these days. The mittens will go with the Helenium Cowl  that I knitted earlier.

My daughters are studying in the other living room. They snicker and laugh, talk and  drink  pop; probably not the best nutrition for the brain but  I guess it boosts their motivation. As for me, I have worked som much at home in the evening lately that it makes me sick just thinking about it. I’ll stick to TV and knitting tonight.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

