Prøvelapper (Swatches)


Jeg akter meg på strikkekafe i kveld og omtrent råkjørte til min lokale garn-pusher for å rekke å kjøpe inn et par andre alternativer til min påtenkte poncho. Siden jeg ble tipset av meget flinke Vibeke om at Garnstudio har tilbud på Alpakka fram til jul (jeg følger virkelig ikke godt nok med!) hadde hun noen forslag på kombinasjoner jeg kunne prøve. Og dette måtte jeg jo ha i hus før kveldens kafe! Det er lenge siden jeg var der for når armene kranglet var det ikke noe drømmescenario og sitte og se på at andre strikket! Nå er jeg bedre, men skal ta det pent og forsiktig, da. Jeg har noen små prosjekter jeg skulle ha viet litt oppmerksomhet også, men alt til sin tid. Prøvelapper er iorden akkurat nå.

I intend to go to the knitting cafe tonight and I practically raced through town to get to my local yarn pusher before closing time in order to get some balls of different yarn for swatches that might give me the right idea for the planned poncho.. Vibeke, the knitting blogger had tipped me about Garnstudio’s offer on alpaca yarns  up til Christmas ( I gotta start paying more attention to stuff like that!), so now I am ready to try them out. Havne’t been to the knitting cafe for a while since my arms protested, but I am a bit better now and will try, very carefully. I have a few smaller projects I should tend to as well, but all in due time… Swatches are good for now.

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med . Bokmerk permalenken.

4 svar til Prøvelapper (Swatches)

  1. K@ri sier:

    Ser man det! Fruen har ting på gang, og jammen var det fint det du har funnet! Mitt mønster er med på tur, og best som det er, så dukker favorittgarnet opp 🙂
    Vakre tanker fra K@ri*

  2. Vibeke sier:

    Spennende! Jeg følger med på prøvelappene. Her er det tips å plukke opp til eventuell egen strikk av genseren/ponchoen. 🙂

  3. bente sier:

    Det skal bli spennende å se ponchoen, jeg har kikket på den jeg også, den er så utrolig fin. Hvor i alle dager får jeg tak i det bladet som har mønstret?
    Ta det rolig med armen nå sånn at du ikke må ha strikkestopp igjen. Kos deg med strikking light 🙂

    • Lisbeth Bula sier:

      Bente; jeg skal IKKE forstrikke meg. Det har jeg ikke råd til. Det er da heller ikke slik at jeg MÅ skaffe meg noe varmt å ha på for ikke å fryse, så det blir hyggelig- og langsom fremgang når jeg først begynner.
      Vibeke: prøvelapper er kanskje ikke så dumt likevel;-D)) Jeg har allerede lært ett og annet

Legg igjen en kommentar

