Å du store mi’ tid! (Goodness, gracious!)


Jeg satte meg i bilen igår morges klokka åtte og parkerte i min egen oppkjørsel igjen kvart på tolv om kvelden. Det var både en nyttig og en hyggelig dag fra begynnelse til slutt, men i dag er jeg omtrent ubrukelig. Mannen kom med kaffe på senga, men da hadde jeg akkurat dratt meg selv etter håret inn på badet. Nå lager han kaffe til meg igjen så vi kan se på langrenn på Tv sammen og drikke kaffe før jeg sleper meg til butikken med min forholdsvis beskjedne handleliste.  Så blir det total latskap resten av dagen bortsett fra at  en form med min «Forherliget skinke, ost og makaroni» skal i ovnen til middag. Rett etter jobb og møte dro noen av oss til Kongsberg for å finne flere julegaver og for å hygge oss sammen før vi tok med oss Kristi som kom fra Kristiansand med toget. Vi skal ha studenten hjemme hele uke, hun har eksamenslesning å gjøre. Det blir hyggelig å se henne hver dag!

Vi fikk kjøpt flere julegaver (INGEN kikking i posene!) alle sammen, jeg har nå bare litt igjen.. Veldig fornøyd med mitt eget løp så langt i år! Til slutt var føttene såre og vi fikk oss litt mat i livet, mer bensin på tanken og nesene ble vendt hjemover. Det skal jeg si gikk sent! Store deler av veien gikk det i 40 km/t  med tåkelys i tett grøt. Heldigvis var det lite trafikk og selskapet var hyggelig. Men fyttirakkern så glad jeg er det er HÆLJ!

Bonus-scoop: Jeg har jo begynt å samle på snøkuler som settes fram til jul og nå fant jeg to; en billig og en litt dyrere og med musikk.

Yesterday I got in my car at eight in the morning and I parked in my own driveway again close to midnight. It was a good day, but ,my, was it long! After teaching and attending a meeting some of us headed for Kongsberg . We got several more Christmas presents done all of us and when our feet were sore from all the mall wandering we got a meal and some coffee in. At the end we got more gas and picked up the student who is staying at home with us for a whole week of reading for exams. It’ll be nice to see her every day!  It ended up being a long and slow trip going back due to thick fog most of the way. I did 40 km/h and had to use the fog lights on the car.

Needless to say the day is not going to contain much activity, I feel like  I’ve been through a wringer of some sort. Hubby came with coffee to the bedroom this morning but I had already grabbed myself by the hair to get into my clothes. I have to get a few groceries soon, but right now we are watching skiing and having coffees and then I have to get my homemade Glorified Mac’n Cheese with Ham in the oven. I am so grateful that it’s weekend!! (Above is a photo of two more snow globes that I found for my collection; one chap and one with music that was a bit more expensive)

Om lisbeth58bula

Teacher, mother of two tenage girls, married to a Canadian hubby, currently living in my home country Norway. I knit, crochet, do needlepoint,draw,read, listen to music,laugh a lot- and talk!
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert og merket med , , . Bokmerk permalenken.

5 svar til Å du store mi’ tid! (Goodness, gracious!)

  1. Kari sier:

    Wow!!! Hvilket tempo! Jeg er intet annet enn imponert!
    Her går det for det meste i vaskefiller for tiden, men jeg har fått god hjelp av en dampvasker som gjør drittjobben, så livet er ikke så verst like vel 🙂 Dessuten har jeg vaskehjelp noen timer annen hver uke nå, og da blir det hun som tar de tyngste taken, men jeg er slett ikke arbeidsledig jeg heller… Hvor kommer all denne møkka fra?
    I går bestilte jeg garn hos Kenneth, og jeg håper at posten sørger for at oppskriften dukker opp til onsdag. Da går turen til Køben, og der lokker bl annet Jul i Tivoli og metervis meg garn til poncho pluss hyggelig selskap, så jeg gleder meg 🙂
    Jeg fikk ikke til å bestille garn hos han med levering til Norge, men det passer jo greit å få de levert i København nå da. Si til om du får til å bestille. I så fall er det ett eller annet jeg ikke kan… Og funker det ikke, så er jeg sikker på at Favorittdattera er behjelpelig med å videresende for deg dersom det er behov… Hun er grei sånn også 😉
    Det ble sjokoladebrunt for min del, og jeg tror den kler å være brun, så jeg håper det er ett lykkelig valg 🙂
    Årets første pose med brente mandler er historie, det durer godt i ovnen, Lady snorker, en ny orkide har inntatt salongbordet, og jeg har en jakke som mangler noen cm på en arm, så jeg får se om det blir kveldens prosjekt. I mellomtiden skal jeg vurdere om FB blir historie for min del? Jeg er ikke helt sikkert på at det er mitt medium… Bloggen henger også i en tynn tråd, men kanskje den opplever å bli 3 år i desember? Den er nesten mere ett ork enn en glede nå, og så er det kanskje på tide å takke for seg? Jeg tenker….
    Jeg ønsker deg en vakker og avslappenden kveld, og så gleder jeg meg til jeg får kloa i den oppskriften! Den har bare så herlig design at jeg irriterer meg at det ikke er jeg som har designet den :p
    Vakre tanker fra K@ri*

  2. lisbeth58bula sier:

    Det blir digg med brunt, vet du! Lur løsning med garnlevering i Køben!! Jeg kjøpte med et nøste av et nytt garn: Sandnes Silk mohair. Dobbelt og med pinne 6 vil det bli en noe større poncho enn i oppskriften (noe jeg vil trenge!), og garnet var lyse brunt men det var 75 kroner nøstet, eller var det 78?. Det vil jo koste en formue med dobbelt garn når det står 8 nøster . Hvem vet, kanskje jeg trenger fler… Jeg får lage noen prøvelapper i diverse andre garn også kanskje…
    Hvilket garn bestilte du da?

  3. Kari sier:

    Jeg bestilte Super Kid Mohair og Blackhill Høylandsull. Det er hva Spesialisten hadde brukt, så da tror jeg på det….
    Jeg gleder meg noe vanvittig til å starte, og jeg har avsluttet den lilla i kveld 🙂 Den mangler 5 små knapper, men det får bli når jeg finner noen som frister. Du skriver som om oppskriften er one size? I så fall passer den nok alle også? Ikke…. Jeg kan ikke se at den kan stramme noen streder i den fasongen, så jeg satser på at det går bra. Det var forresten ett aldelels nydelig garn du presenterte!!! Og en lekker farve!!! Jeg betalte DKK 360 for garnet inkludert porto, og da har jeg i alle fall kjøpt garn så det rekker 🙂 Skal du forresten strikke den med høy hals? Er det ved halsen oppskriften begynner? NEI! NÅ MÅ DU GI DEG KARI!!!!!!! Jeg må da klare å vente til herligheten dukker opp i postkassen! Du blir da lei av meg snart! Jeg ør virkelig klare å være uten håndarbeid til torsdag? Skjønt…. Det høres lenge ut da 🙂
    Ha en fortreffelig aften! Jeg har inntatt pysjbuksen og pledd allerede, og jeg skal kose meg sammen med herr Mac en god time før jeg køyer 🙂
    Vakre tanker fra K@ri*

    • lisbeth58bula sier:

      Hihi! N er du som veddelpshesten p startlinja skjnner jeg! Vel, strikkere forstr hverandre, vet du:-) Oppskriften er postlagt, garnvalget ditt var supert, prisen skummelt grei og onesize vil passe deg sklart. Selv er jeg skammelig dry s det var kun p egne vegne, det da. Garnet jeg kjpte ett nste av blir svinedyrt dersom jeg skal strikke med dobbelt, men Vibeke anbefalte prve f. eks. kid mohair sammen med drops alpakka som er p tilbud fram til jul, s jeg skal prve en lapp med det ogs.. evnt se om jeg fr bestilt som du.. Men jeg har problemer med PayPal og m surve litt med det frst i sfall……Jeg er s travel om dagen at jeg ikke fr surra meg til snt. Om et par uker kan jeg senke skuldrene litt mer (men da str jula for dra… uff, jeg fr la vr tenke p s mye) Man starter ved ene armen. Jeg tenkte ikke strikke med krage men heller ha ls krage slik Liselotte nevnte.. Straks farer jeg avgrde p jobb, var ikke hjemme igr s du ble lest til morgenkaffen i dag 🙂 Hyggelig selskap til det! Ha en god mandag!

      Lisbeth

      • Lisbeth Bula sier:

        Ja, leser du denne kommentaren, Kari er du god! Aner ikke hva som gikk galt men norske bokstaver skulle visst ikke komme på plass. Du får ta det som et kryssord mens du venter på ulla! ;-D

Legg igjen en kommentar

